Focus

Més comercials per reactivar la facturació

Els professionals de la venda han ajudat a orientar internacionalment moltes empreses perquè afrontin la caiguda del mercat domèstic

Mal­grat les altes taxes de deso­cu­pació i el ritme de des­trucció de llocs de tre­ball, la crisi ha fet pujar la cotit­zació d'alguns pro­fes­si­o­nals d'àrees estratègiques per a les empre­ses, bàsica­ment tres: la gestió econòmica i finan­cera, les ven­des, espe­ci­al­ment les inter­na­ci­o­nals, i la inno­vació. En el pri­mer cas, ha aug­men­tat la demanda dels ano­me­nats con­tro­llers, ges­tors amb la missió d'exe­cu­tar de mil·limètri­ca­ment els objec­tius de la direcció, sobre­tot quan aquests reque­rei­xen reta­llar cos­tos i per­so­nal; la neces­si­tat d'aug­men­tar la fac­tu­ració ha fet aug­men­tar la sol·lici­tud de bons comer­ci­als, con­cre­ta­ment aquells que apor­ten experiència en l'ober­tura de mer­cats nous; en el camp de la inno­vació, les empre­ses han gene­rat vacants de bons engi­nyers, capa­ci­tats per rede­fi­nir pro­duc­tes i pro­ce­di­ments. “Quan l'empresa està des­es­pe­rada, de vega­des cerca aquests tres per­fils alhora”, explica Vic­tor Orozco, soci direc­tor de la firma de recur­sos humans Ior Con­sul­ting.

Però uns pro­fes­si­o­nals que en aquests moments es dei­xen esti­mar són els bons comer­ci­als. El Col·legi Ofi­cial d'Agents Comer­ci­als de Bar­ce­lona (COACB), que agrupa sobre­tot els autònoms, ha comp­ta­bi­lit­zat una dis­mi­nució de l'11,5% en les taxes d'atur en aquest col·lec­tiu. En part, perquè hi ha empre­ses que han creat un depar­ta­ment d'inter­na­ci­o­nal, i perquè d'altres han moder­nit­zat xar­xes comer­ci­als obso­le­tes.

El pre­si­dent del COACB, Enric Enrech, pensa que, a més que hi ha més demanda de comer­ci­als, també s'ha de valo­rar la capa­ci­tat d'adap­tació i d'espa­vi­lar-se del pro­fes­si­o­nal de la venda. En aquest sen­tit, explica que alguns s'han mogut labo­ral­ment dels sec­tors més tocats per la crisi fins a d'altres amb més dina­misme: “Hi ha hagut can­vis radi­cals de sec­tor.” El cert és que cal atri­buir-los part de la pui­xança de les expor­ta­ci­ons en un moment en què el con­sum inte­rior està estan­cat. Enric Enrech hi planta cara i es feli­cita que mol­tes pimes sobre­vis­quin gràcies als mer­cats exte­ri­ors oberts per comer­ci­als.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.