Economia

Els cellers de la DO Empordà van rebre l'any passat 37.200 visitants

L'Associació Espanyola de Ciutats del Vi situa les rutes gironines en la novena posició de l'Estat en nombre de visitants, i en la segona en l'àmbit català

Els cellers de la deno­mi­nació d'ori­gen Empordà van rebre l'any pas­sat un total de 37.200 visi­tants i ocu­pen la novena posició en el nom­bre de visi­tes a cellers de l'Estat, segons l'estudi fet públic per l'Asso­ci­ació Espa­nyola de Ciu­tats del Vi (Ace­vin). El Club de la Ruta del Vi DO Empordà, impul­sat pel Patro­nat de Turisme Costa Brava de la Dipu­tació de Girona, es va cer­ti­fi­car l'estiu del 2014, un cop con­so­li­dats els estàndards mar­cats pel manual de pro­ducte i per les res­pec­ti­ves audi­to­ries.

L'estudi d'Ace­vin mos­tra que l'any pas­sat el total de visi­tants a cellers i museus de les rutes inte­gra­des en el pro­jecte va ser de 2,1 mili­ons de per­so­nes, de les quals 37.200 cor­res­po­nen a la Ruta del Vi DO Empordà.

Tot i no dis­po­sar de la com­pa­ració amb anys ante­ri­ors, ja que és el pri­mer any que la ruta obté la cer­ti­fi­cació i que, per tant, recull aques­tes dades rigo­ro­sa­ment, els “resul­tats es valo­ren molt posi­ti­va­ment i demos­tren la tendència a l'alça de l'eno­tu­risme a la Costa Brava”.

D'entre les 23 rutes de l'informe d'Ace­vin, la DO Empordà ocupa la novena posició a l'Estat pel que fa al nom­bre de visi­tes, i la segona en el ter­ri­tori català, gràcies als 24 cellers i els tres museus cer­ti­fi­cats que la inte­gren. Eno­tu­risme Penedès, amb 73 cellers i tres museus cer­ti­fi­cats, ocupa el pri­mer lloc del rànquing de l'Estat. La segona posició l'ocupa Marco de Jerez, seguit de Ribera del Duero, Rioja Alta, Rioja Ala­vesa, Rias Bai­xas, Gar­nacha-Campo de Borja i Somon­tano.

L'estudi posa de mani­fest que el turisme enològic s'ha con­so­li­dat com un impor­tant com­ple­ment de l'oferta turística de l'Estat espa­nyol. Segons el tre­ball, aques­tes rutes “repre­sen­ten una interes­sant alter­na­tiva per pla­ni­fi­car un viatge d'estada i distància cur­tes i, després d'uns anys de crei­xe­ment més mode­rat per culpa de la crisi econòmica, ara el ritme d'aug­ment del nom­bre d'eno­tu­ris­tes es recu­pera i creix”.

Segons l'estudi, el cost mitjà d'una visita estàndard a cellers (visita guiada i degus­tació) és de 6,90 euros, i la des­pesa per visi­tant als cellers (exclo­ent-ne el preu de l'entrada) és de 15,95 euros. Pel que fa als museus del vi, el cost mitjà d'una visita és de 3,45 euros i la des­pesa mit­jana per visi­tant, de 2,96 euros. “Aques­tes dades cor­ro­bo­ren la importància del sec­tor vinícola com a pro­ducte turístic que les dife­rents des­ti­na­ci­ons hau­rien de poten­ciar, pro­mo­ci­o­nar i comer­ci­a­lit­zar”, segons diu el patro­nat.

LA XIFRA

2,1
milions
de persones van visitar cellers i museus de les rutes integrades a tot l'Estat espanyol.

L'agost és el millor mes

L'agost és el mes en què més visites reben els cellers de la DO Empordà aprofitant el turisme que aquest mes hi ha a la demarcació. El pitjor mes és el de gener, i el fet que això sigui així sol respondre al fet que el nombre de visitants que hi ha aquest mes a les comarques gironines és molt inferior al de l'estiu i perquè, en alguns casos, s'organitzen menys activitats relacionades amb el vi. Acevin assegura en l'estudi que el turisme del vi s'està convertint en un motor per al desenvolupament turístic en moltes destinacions d'interior, especialment en els indrets on els vins estan més prestigiats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia