Empreses

Preu per preu, sabates ràpides

Zacaris lidera des de Lleida la venda en línia de calçat amb un model basat en el lliurament de les comandes en 24 hores

Zaca­ris és la botiga en línia no estran­gera de saba­tes mul­ti­marca que més ven a la península, amb una fac­tu­ració que enguany arri­barà als sis mili­ons d'euros, un 70% més que el 2014. Aquest fort crei­xe­ment, molt per sobre de la mit­jana del sec­tor, sig­ni­fica per a la com­pa­nyia que con­ti­nua esgar­ra­pant quota de mer­cat als seus com­pe­ti­dors, bàsica­ment gegants fran­ce­sos i ale­manys, que han asso­lit una bona posició a l'estat.

Els artífexs d'aquest lide­ratge són els ger­mans Toni i Gui­llem Badias, que van mun­tar el negoci de comerç electrònic a finals del 2010 a Lleida, ini­ci­al­ment com a un nou canal de venda de les saba­te­ries de la seva família però amb l'ambició de desen­vo­lu­par-se sepa­ra­da­ment. Aquest nai­xe­ment, amb un capi­tal mínim, ha mar­cat el crei­xe­ment de Zaca­ris, que ha estat pos­si­ble gràcies a rein­ver­tir el que s'ha anar gua­nyant, segons explica Toni Badias, direc­tor gene­ral de l'empresa. “Avui dia, amb un mer­cat molt més madur, això seria impen­sa­ble perquè calen molts diners per aga­far volum ràpida­ment”, reco­neix.

Més enllà de l'opor­tu­ni­tat del moment, Badias creu que l'èxit de Zaca­ris res­pon bàsica­ment a tres fac­tors: en pri­mer lloc a la selecció del pro­ducte i les mar­ques, molt adap­tats als gus­tos de les dife­rents zones de l'estat dins d'una gamma de preus mit­jana-alta (al vol­tant dels cent euros); en segon lloc, una atenció al cli­ent molt acu­rada, per resol­dre els molts dub­tes que encara la com­pra online genera; i, per últim, el com­promís que el lliu­ra­ment de les saba­tes adqui­ri­des tindrà lloc menys de 24 hores després de la comanda i que es poden retor­nar de franc. “Si el gran avan­tatge de la botiga a peu de car­rer és que pots sor­tir amb les saba­tes posa­des, nosal­tres hem inten­tat acos­tar-nos-hi”, diu Badias. Amb aquest últim objec­tiu Zaca­ris ha hagut de fer una aposta deci­dida per tenir un bon assor­ti­ment de pro­ducte en estoc, sobre­tot de sabata de dona, que efec­tuen el 80% de les com­pres. Recent­ment han deci­dit ampliar la capa­ci­tat del magat­zem de Lleida fins als 4.500 metres qua­drats reu­nint la part de gènere que fins ara tenien en una altra nau a Sara­gossa. Actu­al­ment dis­po­sen de fins a 200 mar­ques dife­rents i la intenció és anar crei­xent en oferta.

‘Full price'.

El model de negoci de Zaca­ris és el que en el argot del sec­tor s'ano­mena full price, i en essència és el mateix que el d'un comerç mino­rista offline, amb gènere de tem­po­rada i rebai­xes en deter­mi­na­des èpoques per reno­var estocs. És dife­rent que el de comerços com ara Pri­va­lia que es basa en les ven­des flash, o out­let, amb un com­po­nent més impul­siu. Això expli­ca­ria que bona part de les com­pres de Zaca­ris encara es con­cre­ten en l'ordi­na­dor de sobre­taula i no en el mòbil, tot i que des de 2013 dis­po­sen d'apli­cació i de versió per al telèfon intel·ligent del por­tal.

De moment es resis­tei­xen a sor­tir a fora: “No ho des­car­tem però hem de poder apor­tar alguna cosa nova”, diu Badias. Ara bé, sí que estu­dien diver­si­fi­car cap al món de la roba i si final­ment es deci­dei­xen, cer­ca­ran un soci inver­sor: “Per fer-ho ràpid neces­si­ta­rem capi­tal”, apunta.

Des d'una altra pers­pec­tiva, Zaca­ris també està desen­vo­lu­pant una eina informàtica (Growsync) per faci­li­tat les ven­des per inter­net de petits comerços, tot aju­dant-los a inte­grar la seva oferta en els ano­me­nats market pla­ces (espais vir­tu­als amb gran trànsit de con­su­mi­dors).

Fac­tu­ració

3,5 M€

Tre­ba­lla­dors

15

Any de fun­dació

2010



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia