Economia

Capmar desenvolupa un pàrquing per a patinets

mart city. La firma de Ripollet s’especialitza en solucions digitals i sostenibles per al transport públic Potencia la interacció entre l’usuari i el servei

Té clients de renom en el sector privat i entre les administracions públiques

Tot avançant en les seves pro­pos­tes d’equi­pa­ment urbà per a les ciu­tats intel·ligents, Cap­mar està ulti­mant el dis­seny d’un pàrquing i punt de recàrrega pen­sat per a pati­nets elèctrics.

Com informa el CEO de l’empresa, Nicolás Capa­blo, “el pàrquing per a pati­nets elèctrics serà una rea­li­tat l’any vinent, i a banda de dei­xar anco­rar el vehi­cle, hi haurà un punt de recàrrega de la bate­ria i espai per dipo­si­tar-hi el casc”. Així mateix, des de l’app, l’usu­ari podrà dis­se­nyar recor­re­guts inter­mo­dals, en què com­bi­nar el pati­net amb el trans­port públic.

En els dar­rers anys, aquesta empresa de Ripo­llet de segona gene­ració ha dipo­si­tat els seus afanys en la sofis­ti­cació digi­tal i ambi­en­tal de les para­des d’autobús. Així, arreu de Cata­lu­nya i l’Estat espa­nyol ha escam­pat més de 1.500 para­des equi­pa­des amb panells d’infor­mació que fun­ci­o­nen amb l’ener­gia que els pro­por­ci­ona una placa solar. “Amb un cost i infra­es­truc­tura mínims, ofe­rim al viat­ger infor­mació d’uti­li­tat en temps real, i incor­po­rem diver­ses tec­no­lo­gies adap­ta­des a l’exte­rior que fun­ci­o­nen només amb ener­gia solar, sense neces­si­tat de con­nec­tar-se a la xarxa elèctrica, cosa impor­tant ara que el cost de la llum és prou ele­vat”, explica Capa­blo.

Aquesta parada, aquest sis­tema d’infor­mació, sin­te­titza el saber fer d’una empresa d’estruc­tu­res metàl·liques, ori­en­tada a la cons­trucció, que a par­tir d’un moment deter­mi­nat va explo­rar les pos­si­bi­li­tats de dis­se­nyar sis­te­mes d’infor­mació basats en l’electrònica i la digi­ta­lit­zació, fins al punt que ara el negoci se’l repar­tei­xen al 50% les estruc­tu­res metàl·liques i els sis­te­mes d’infor­mació. Prova del com­promís a asso­lir noves fron­te­res en R+D ha estat la recent inversió de 400.000 euros en una uni­tat cen­tral de pro­ces­sa­ment (CPU per l’acrònim en anglès) que ha de ser­vir per a nous pro­jec­tes “en què s’avança en la inter­con­nexió entre l’usu­ari i l’autobús, en què és pos­si­ble dema­nar un autobús des del mòbil i es dota la parada de tota mena de sen­sors, d’humi­tat, qua­li­tat de l’aire o llu­mi­no­si­tat, entre d’altres”. Així mateix, es poten­cia la parada com a punt d’infor­mació en per­me­tre que l’usu­ari pugui fer con­sul­tes en diver­sos idi­o­mes i tenir mapes de ruta a la seva dis­po­sició.

Nicolás Capa­blo pensa que en els pròxims anys “hi haurà un crei­xe­ment impor­tant en l’smart city del ves­sant del trans­port públic, i tots els sis­te­mes ani­ran equi­pats amb sen­sors i intel·ligència arti­fi­cial”.

Tot i ser una pime, Cap­mar ha arri­bat a cri­dar l’atenció de grups mul­ti­na­ci­o­nals d’Ale­ma­nya i el Japó que han sabut apre­ciar en la seva justa mesura les pro­pos­tes de la firma de Ripo­llet: “Sem­pre ens hem trans­for­mat, hem inten­tat anar amb el temps i hem esde­vin­gut real­ment pio­ners.”

Entre els seus cli­ents, hi ha grans grups pri­vats, com ara JCDe­caux, Moven­tis, Vec­ta­lia i Sagalés, i admi­nis­tra­ci­ons, entre les qual, l’Ajun­ta­ment de Girona, Trans­ports Metro­po­li­tans de Bar­ce­lona (TMB), Trans­porte de Gran Cana­ria o l’Àrea Metro­po­li­tana de Bar­ce­lona (AMB). Jus­ta­ment, l’aposta que l’AMB va fer per l’empresa, com reco­neix el CEO de Cap­mar, ha estat deci­siva perquè pogués fer-se un lloc en l’uni­vers de les com­pa­nyies que es dedi­quen a la tec­no­lo­gia per a les ciu­tats intel·ligents.

Com un llibre electrònic

L’enginy de Capmar va quedar ben palès en observar que les pantalles d’informació de les seves parades podien fer servir la tecnologia dels llibres electrònics o el paper digital amb tinta electrònica, cosa que comporta un consum energètic molt baix. El sistema d’informació disposa d’un programari dissenyat per Capmar per al control de pantalles, amb un servidor de gestió de dades que integra la informació que rep de diversos proveïdors i que és distribuïda a través del panell informatiu de l’estació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia