Economia

Coronavirus

Pfizer guanya un 43 % més el 2022 gràcies a la vacuna de la Covid-19

El laboratori nord-americà obté un benefici net de 31.372 milions de dòlars

Descomptats els ingressos pels fàrmacs contra el coronavirus, l’increment és només del 2 %

El labo­ra­tori nord-ame­ricà Pfi­zer ha obtin­gut un bene­fici net de 31.372 mili­ons de dòlars (uns 29.000 mili­ons d’euros) el 2022, un 43 % més que l’exer­cici ante­rior, en bona part gràcies a les ven­des de la seva vacuna con­tra la Covid-19, segons la infor­mació publi­cada aquest dimarts per la com­pa­nyia.

Els ingres­sos de la far­macèutica han aug­men­tat un 23 %, fins a la xifra rècord de 100.330 mili­ons de dòlars. Si es des­comp­ten els ingres­sos per la venda de Comi­narty –el nom comer­cial de la vacuna desen­vo­lu­pada per Pfi­zer al cos­tat de l’ale­ma­nya BioN­Tech– i de Pax­lo­vid, el medi­ca­ment anti­vi­ral per trac­tar els casos més greus, l’avenç seria només del 2 %.

Per bran­ques de negoci, la divisió glo­bal de bio­farmàcia ha obtin­gut uns ingres­sos de 98.988 mili­ons de dòlars, un 24 % més, entre els quals des­ta­quen els 73.023 mili­ons de dòlars que va apor­tar l’àrea de cures primàries, un 40 % més.

El pre­si­dent i con­se­ller dele­gat de Pfi­zer, Albert Bourla, ha des­ta­cat en un comu­ni­cat que el 2022 ha estat un any rècord per la com­pa­nyia, no només en ter­mes d’ingres­sos i bene­fici per acció, que han estat els més alts de la seva llarga història, sinó “el que és més impor­tant”, pel que fa al per­cen­tatge de paci­ents que tenen una per­cepció posi­tiva de la far­macèutica i la feina que fan.

Pfi­zer espera que la seva xifra d’ingres­sos es redu­eixi el 2023 per les menors ven­des de vacu­nes i medi­ca­ments con­tra la Covid-19 i quedi en una for­qui­lla entre 67.000 i 71.000 mili­ons de dòlars, cosa que supo­sa­ria una cai­guda d’entre el 33 i el 29 % res­pecte als més de 100.000 mili­ons de dòlars de 2022.

Tot i així, el màxim res­pon­sa­ble de la com­pa­nyia con­fia en el poten­cial de Pfi­zer per con­ti­nuar llançant nous pro­duc­tes i desen­vo­lu­pant-ne d’altres per acon­se­guir que la mul­ti­na­ci­o­nal tin­gui un crei­xe­ment con­tinu i sòlid “durant aquesta dècada i més enllà”.



[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia