Economia

Seat suprimeix un torn i Ford acomiada 1.300 treballadors a Almussafes

La direcció de la fac­to­ria de Ford de Almus­sa­fes,  a la Ribera Baixa, ha comu­ni­cat aquest dimarts al comitè d'empresa la pre­sen­tació d'un expe­di­ent de regu­lació d'ocu­pació (ERO) que afec­tarà 1.300 tre­ba­lla­dors d'una plan­ti­lla total de prop de 7.000. Segons el por­ta­veu de CCOO al País Valencià, Miquel Rosa­leny, els tre­ba­lla­dors que s'aco­mi­a­da­ran són, prin­ci­pal­ment, del torn de nit.

La direcció jus­ti­fica la mesura per la cai­guda de ven­des gene­ra­lit­zada al sec­tor de l'automòbil.

L'Ibiza aguanta a Seat
També a Seat se supri­mirà el torn de nit de la línia de pro­ducció dels models Altea i León, tot i que la direcció i els sin­di­cats han acor­dat dei­xar-lo inac­tiu reta­llant hores de feina, que els tre­ba­lla­dors deu­ran a l'empresa per quan cal­gui, en lloc de des­pat­xar emple­ats. Amb aquest sis­tema es dei­xa­ran de fabri­car-se 300 vehi­cles al dia.

El pre­si­dent del comitè d'empresa de Seat, Matias Car­nero, ha expli­cat que l'empresa i els sin­di­cats han acor­dat aquest ajus­ta­ment, que començarà d'aquí a dues set­ma­nes i que, de moment, serà inde­fi­nit a causa del des­cens en la venda d'automòbils, que ha cai­gut més del 22%.

També s'ha acor­dat des­con­vo­car la feina pre­vista per als dis­sab­tes de setem­bre i octu­bre i tan­car qua­tre dies la línia dos de pro­ducció, que fabrica els models Altea i León, men­tre que la línia 3, que fabrica l'Ibiza, aug­men­tarà un torn de pro­ducció i en tindrà dos en total.

Car­nero ha expli­cat que treure un torn de pro­ducció equi­val a uns 550 tre­ba­lla­dors i que el mun­tatge del nou torn de l'Ibiza i altres acci­ons que es faran a l'empresa no absor­birà el sobrant de la línia 2.

La direcció de Seat ha expli­cat en un comu­ni­cat que el mer­cat de l'automòbil de l'Estat espa­nyol va caure un 40%  durant el mes d'agost, cosa que ha reque­rit una adap­tació a la pro­ducció diària.

Aquest ajus­ta­ment no afecta el Seat Ibiza perquè, segons l'empresa, el model està tenint "molt d'èxit" i ha incre­men­tat la quota interna en com­pa­ració d'altres models de la marca.

Pes­si­misme a les ins­ti­tu­ci­ons
Paral·lela­ment, tant el comis­sari euro­peu Joa­quin Almu­nia com el vice­pre­si­dent espa­nyol Pedro Sol­bes han admès avui les males pers­pec­ti­ves de l'eco­no­mia per als pro­pers mesos. Sol­bes ha admès per pri­mera vegada que l'Estat espa­nyol pot entrar en recessió –"hi ha la pos­si­bi­li­tat i el risc"–, tot i que el govern de José Luis Rodríguez Zapa­tero "no tre­ba­lla, de moment, amb aquesta hipòtesi".

Des de Frank­furt, Almu­nia ha anun­ciat que la Unió Euro­pea haurà de rebai­xar demà, una altra vegada, les pre­vi­si­ons de crei­xe­ment de l'eco­no­mia a la zona euro. A l'abril, ja es va rebai­xar la pre­visió fins a vati­ci­nar un crei­xe­ment de només l'1,7% per a 2008, però aquests càlculs han que­dat des­bor­dats per la rea­li­tat i s'han de tor­nar a reta­llar les xifres.

Segons el comis­sari, a més, "els dese­qui­li­bris glo­bals, la inte­gració de mer­cats finan­cers inter­na­ci­o­nals i la crei­xent com­petència pels recur­sos natu­rals poden pro­vo­car que xocs com el que avui afecta el mer­cat es tor­nin més freqüents en el futur". 

 

 



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.