Economia

Renault presenta el nou Laguna

Saló de l'Automòbil de Frankfurt

El cons­truc­tor francès d'automòbils Renault pre­senta al saló de l'Automòbil de Frank­furt 10 nous models, dins el marc del pla estratègic 'Con­tracte Renault 2009', que pre­veu vint-i-sis llançaments fins l'esmen­tada data i entre els quals ha des­ta­cat la posada de llarg del nou Laguna, que es comer­ci­a­lit­zarà a par­tir del 12 d'octu­bre.

El pre­si­dent del grup, Car­los Ghosn, ha afir­mat que el nou Laguna és l'"emblema" del com­promís de la com­pa­nyia gala amb la qua­li­tat, la ren­di­bi­li­tat i el crei­xe­ment; també ha rei­te­rat l'objec­tiu de Renault de posi­ci­o­nar el 'vai­xell insígnia' entre els tres pri­mers de la cate­go­ria en ter­mes de qua­li­tat de pro­ducte i ser­vei.

El nou Laguna, fabri­cat a la fac­to­ria fran­cesa de San­dou­vi­lle, ha expe­ri­men­tat nom­bro­ses modi­fi­ca­ci­ons al dis­seny, tant exte­rior com inte­rior, i també dife­rents can­vis ori­en­tats a millo­rar la dinàmica de con­ducció del vehi­cle i el con­fort.

El màxim res­pon­sa­ble de Renault ha subrat­llat el com­promís de tota la com­pa­nyia des de la fase de dis­seny fins la de post­venda per a acon­se­guir amb el nou Lla­cuna un nivell de fia­bi­li­tat, dura­bi­li­tat i per­cepció de qua­li­tat i ser­vei "com mai abans ha acon­se­guit Renault".

Ghosn ha expli­cat que al procés de cre­ació del nou Laguna s'hi han ana­lit­zat i eli­mi­nat tots els pro­ble­mes obser­vats als ante­ces­sors, sot­me­tent el nou model a pro­ves de les qua­li­tats de con­ducció i de resistència en les més dife­rents i extre­mes con­di­ci­ons com mai s'ha sotmès cap altre model de Renault.

Alhora, el procés ha impli­cat la imple­men­tació de con­trols exhaus­tius de qua­li­tat durant la fabri­cació, apli­cant les pràcti­ques del soci Nis­san a la fac­to­ria de San­dou­vi­lle, i també una estreta col·labo­ració entre els equips de post­venda i els engi­nyers per a pro­por­ci­o­nar un major conei­xe­ment del vehi­cle i, d'aquesta manera, donar als cli­ents un ser­vei efec­tiu.

El pre­si­dent de Renault ha des­ta­cat que la con­fiança de la com­pa­nyia pel que fa a la qua­li­tat del nou Laguna ha por­tat a la firma del rombe a esten­dre la garan­tia del vehi­cle a tres anys o 150.000 quilòmetres a Europa i tres anys o 100.000 quilòmetres a la resta del món.

Ghosn ha posat èmfasi que "la garan­tia no és una eina de venda, sinó de con­fiança en els pro­duc­tes i tec­no­lo­gia de Renault. És una forma que el con­su­mi­dor vegi el mis­satge".

Tot i això, el pre­si­dent de Renault no ha vol­gut entrar a valo­rar un com­promís sem­blant per a la resta de models del cons­truc­tor francès i ha expli­cat que "per alguna banda calia començar i el Laguna és l'emblema, tot i que això no limita l'esforç de qua­li­tat només a aquest model, però pri­mer s'apli­carà al Laguna i després caldrà veure la reacció del mer­cat".

Model ecològic
D'altra banda, el nou Laguna con­firma el com­promís de la marca fran­cesa amb el medi ambi­ent i la versió dci 110 CV, deno­mi­nada 'Renault eco2', con­su­meix 5,1 litres cada 100 quilòmetres, fet que repre­senta una emissió de 136 grams de CO2 per quilòmetre recor­re­gut, segons ha expli­cat la com­pa­nyia.

A més, el nou Laguna ha estat dis­se­nyat de manera que res­pecta les quo­tes del 85% de reci­cla­bi­li­tat i del 95% de valo­rit­zació pre­vis­tes pel 2015.

El 'vai­xell insígnia' de Renault té més de 90 ele­ments reci­clats, sobre­tot els care­nats sota la car­ros­se­ria, mol­tes peces d'acces­so­ris de l'exte­rior i el reves­tit inte­rior, a més de les moque­tes i els guar­nits del male­ter.

La deno­mi­nació 'Renault eco2' reflec­teix el pro­jecte medi­am­bi­en­tal de Renault i indica i alhora vehi­cles com­plei­xen cri­te­ris ecològics i econòmics.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.