Economia

La contra

Passarel·la d'estils al Cavatast

El cava rosat està de moda, però l'elevat consum que s'experimenta en fires i tasts no es reflecteix posteriorment en un increment real de les vendes d'aquest tipus de cava

Que les modes influ­ei­xen els con­su­mi­dors no és cap nove­tat. És evi­dent que tot­hom –o la gran majo­ria– es deixa influir per les tendències o les apa­ren­ces a l'hora de triar un pro­duc­tes, però el que passa amb el cava rosat és digne d'estudi, pel que diuen els matei­xos cavis­tes. El cava rosat és el més dema­nat i con­su­mit durant els dies de fira, i el Cava­tast d'aquest cap de set­mana a Sant Sadurní d'Anoia no ha estat cap excepció. Els res­pon­sa­bles de diver­ses mar­ques asse­gu­ren que és una de les apos­tes segu­res durant les degus­ta­ci­ons, que des de fa uns anys són les ampo­lles amb més sor­tida durant les mos­tres sec­to­ri­als, però que les ven­des són inal­te­ra­bles mal­grat això. Pre­ci­sa­ment, durant el Cava­tast, Covi­des ha con­fir­mat que les estadísti­ques de ven­des de cava rosat no es cor­res­po­nen amb l'èxit que té aquest tipus de cava en la venda directa de fires com ara el Cava­tast. El cert és que és una moda que fun­ci­ona molt bé des de fa alguns anys, però a l'hora de fer una com­pra per a casa el cli­ent fa una aposta segura per les línies tra­di­ci­o­nals i tot el risc que s'assu­meix és per les nove­tats que por­tin un premi o reco­nei­xe­ment com a carta de pre­sen­tació.

Però modes a banda, el que és inne­ga­ble és que el cava té mer­cat per a estona, tot i la crisi i la bai­xada de les ven­des, que els cavis­tes espe­ren recu­pe­rar durant les fes­tes de Nadal i amb l'expor­tació dels seus pro­duc­tes. El Cava­tast ha des­a­fiat durant el cap de set­mana la pluja i l'amenaça del tem­po­ral i ho ha fet amb una afluència mas­siva de públic. Hi va haver prop de 60.000 degus­ta­ci­ons de cava, una quan­ti­tat lleu­ge­ra­ment supe­rior a la del 2008, el dar­rer any que la mos­tra també es va cele­brar de diven­dres al ves­pre a diu­menge a la nit. L'únic que va caure van ser les degus­ta­ci­ons de gas­tro­no­mia, xar­cu­te­ria i pas­tis­se­ria, que van expe­ri­men­tar un lleu­ger des­cens en relació amb fa dos anys. Per la regi­dora de Comerç i Turisme de Sant Sadurní d'Anoia, Est­her Pare­llada, aquest any s'ha cons­ta­tat el poder d'atracció del Cava­tast: “La mos­tra de caves i gas­tro­no­mia de Sant Sadurní ha estat capaç de man­te­nir un alt nivell de visi­tants mal­grat la crisi econòmica i la pluja”. La regi­dora també ha des­ta­cat el crei­xe­ment de la fira comer­cial paral·lela al Cava­tast, la bona reper­cussió que l'esde­ve­ni­ment té a les boti­gues, bars i res­tau­rants de la vila, i l'incre­ment de ven­des i l'alta ocu­pació de pla­ces hote­le­res a tota la comarca durant el cap de set­mana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.