Tortosa oferix informació turística dels seus monuments a través del mòbil

L'Ajuntament ha senyalitzat una trentena d'edificis històrics i ha posat en marxa una web pròpia de l'àrea de Turisme

El plafó infor­ma­tiu de davant del Mer­cat Muni­ci­pal de Tor­tosa és un dels 27 que ja s'han ins­tal·lat –en total es pre­veu senya­lit­zar 36 monu­ments– i s'hi lle­geix que és un edi­fici del segle XIX i d'estil eclèctic. Aquest plafó té el número 25, i nave­gant amb el nos­tre telèfon mòbil podem acce­dir a la nova web de l'àrea de Turisme de l'Ajun­ta­ment i obte­nir dades més con­cre­tes, com ara que va ser dis­se­nyat per Joan Tor­ras i Guar­di­ola, cone­gut com a l'Eif­fel català i que va ser cons­truït a l'antiga llera del riu Ebre, entre els anys 1884 i 1887. A més, a tota aquesta infor­mació s'hi podrà acce­dir en qua­tre idi­o­mes dife­rents: català, espa­nyol, anglès i francès. Es tracta d'una ini­ci­a­tiva sem­blant a la que fa uns mesos es va implan­tar a Reus i que, segons el regi­dor de Turisme, Ricard Forés, «és una senya­lit­zació a que està a l'alçada d'una ciu­tat monu­men­tal». El pro­jecte ha cos­tat 29.535 euros i l'ha dut a terme l'empresa ABS. Entre d'altres, s'han senya­lit­zat monu­ments com ara la cate­dral, els Reials Col·legis, l'església de Sant Domènec –tots al nucli antic–, però també altres edi­fi­cis més allu­nyats del nucli històric com ara l'església del Roser, a Fer­re­ries, o l'antiga Clínica Saba­ter, a l'eixam­ple tor­tosí. Toni Balada, de l'empresa ABS, des­ta­cava la resistència dels pla­fons d'acer ino­xi­da­ble i també el fet de no haver hagut de fora­dar cap dels edi­fi­cis monu­men­tals, ja que s'ha deci­dit cla­var els pla­fons a terra sense tocar en cap moment les façanes.

Valorar Tortosa

«Tenim una web a l'alçada de les que tenen les grans ciutats turístiques.» Així de contundent es va mostrar ahir el regidor de Turisme de l'Ajuntament de Tortosa, Ricard Forés, en la presentació de la plana web de l'àrea de Turisme. Dissenyada per les empreses Empàtica.net i Saeta.net, la web ha costat 8.426 euros i, com la nova senyalització turística, ha tingut el suport del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. Es tracta d'una nova eina que intenta «posar-se a la pell» del turista i donar-li tota la informació necessària: com pot arribar al lloc, on pot dormir, on pot menjar i què pot fer. També és possible baixar-se plànols i díptics sobre les principals activitats i trobar informació complementària sobre els parcs naturals dels Ports i el Delta o de la via verda del Baix Ebre i la Terra Alta. A més, també es podran fer reserves directes als hotels i altres allotjaments de la ciutat. El més nou és que s'està treballant en la recreació en tres dimensions dels monuments de la ciutat per penjar-los al Google Earh, tal com ho fan les principals capitals turístiques. «Això ens donarà notorietat», va dir Forés.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.