Esports

Ferrari aparta Todt

Fórmula 1

El món de la Fórmula 1 pre­para amb inten­si­tat la nova tem­po­rada. Hi ha movi­ments impor­tants als equips fins al punt que ahir dues notícies van cau­sar un cert impacte. D'una banda la decisió de Fer­rari d'apar­tar Jean Todt de la direcció de l'àrea espor­tiva, i d'altra el fit­xatge per part d'Honda del pres­tigiós i llo­re­jat Ross Brawn com a nou cap de l'escu­de­ria japo­nesa.
Todt s'havia con­ver­tit en un dels prin­ci­pals opo­si­tors a l'arri­bada de Fer­nando Alonso a Fer­rari, i a par­tir del pròxim 1 de gener el seu càrrec de direc­tor de l'àrea espor­tiva serà ocu­pat per l'italià Ste­fano Dome­ni­cali. Segons un por­ta­veu de l'escu­de­ria ita­li­ana, Todt seguirà tenint res­pon­sa­bi­li­tats en la "gestió espor­tiva i indus­trial", encara que és evi­dent que el direc­tiu francès queda apar­tat de la pri­mera línia de com­pe­tició.

Rees­truc­tu­ració
Tot i ser el vigent campió de pilots i de cons­truc­tors, Fer­rari ha anun­ciat impor­tants can­vis rela­ci­o­nats amb la rees­truc­tu­ració de l'equip. De moment, a més de l'arri­bada de Dome­ni­cali, Mario Almondo ha estat nome­nat direc­tor d'ope­ra­ci­ons, Aldo Costa serà el nou direc­tor tècnic i Gilles Simon el màxim res­pon­sa­ble d'engi­nye­ria de motors. Can­vis, però, que no seran els últims a Fer­rari abans que acabi l'any.

A Honda, men­tres­tant, també volen apos­tar fort amb el fit­xatge del britànic Ross Brawn, un autèntic crac de la Fórmula 1 que després d'un temps de des­cans assu­mirà tota la res­pon­sa­bi­li­tat en el dis­seny i cons­trucció del nou mono­plaça, així com també en el depar­ta­ment de motors i de com­pe­tició de l'escu­de­ria japo­nesa. Un cop d'efecte que podria fer que Alonso es replan­tegés la seva ini­cial nega­tiva a mar­xar a Honda al·legant la manca d'un equip com­pe­ti­tiu.

Pres­tigiós currículum
L'his­to­rial de Brawn, que tre­ba­llarà al cos­tat del seu com­pa­tri­ota Nick Fry, que segueix com a direc­tor exe­cu­tiu, és espec­ta­cu­lar. Durant els 10 anys que va estar a Fer­rari com a direc­tor tècnic va acu­mu­lar des del 1999 sis títols mun­di­als con­se­cu­tius de cons­truc­tors. A més, abans d'això, quan exer­cia el mateix càrrec a l'equip Benet­ton, va acon­se­guir dos títols mun­di­als amb Mic­hael Schu­mac­her. En con­cret el 1994 i 1995.

"Honda compta amb una gran tra­dició a la Fórmula 1 i l'opor­tu­ni­tat d'aju­dar l'equip a desen­vo­lu­par tot el seu poten­cial repre­senta un nou i fantàstic repte per a mi. Inten­ta­rem que Honda recu­peri el camí del tri­omf", va mani­fes­tar Brawn, que s'incor­po­rarà el pròxim dia 26 a la seva nova feina.

Schu­mac­her a Mont­meló
La pre­tem­po­rada de la Fórmula 1 pen­sant en el pròxim Mun­dial es posa en marxa avui al Cir­cuit de Cata­lu­nya, que aco­llirà tres jor­na­des de pro­ves per a les dife­rents escu­de­ries. Un dels grans atrac­tius serà el retorn als cir­cuits de Mic­hael Schu­mac­her, que farà de pro­va­dor del Fer­rari 2008.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.