EL BOX

TONI ROMERO

Sis us plau, una bola de vidre

La vull perquè no acabo de saber com serà la F-1 de demà. De fet, no sé –i no sé si gaire ningú sap– com serà res, demà. M'ima­gino bufe­ta­des per tenir un equip en la F-1, perquè amb 45 mili­ons d'euros de pres­su­post màxim molts s'hi atre­vi­ran. M'ima­gino les grans mar­ques (Honda ja ha mar­xat, Toyota s'ho plan­teja ober­ta­ment, Mer­ce­des ho des­men­teix de la manera menys con­vin­cent que pot, de Renault i BMW ja en par­la­rem si no gua­nyen...) deser­tant perquè la seva força són els seus diners, no pas l'enginy. Ross Brawn i Adrian Newey, pares dels Brawn i els Red Bull, són engi­nyers. I engi­nyer ve d'enginy. No s'ha de ser doc­tor per ado­nar-se que als grans equips, a les grans cor­po­ra­ci­ons, l'enginy els ha aga­fat en pilo­tes –com deia la lúcida anàlisi de Joan Villa­del­prat en l'enquesta que publicàvem ahir– i que moure la mas­todòntica maquinària de McLa­ren-Mer­ce­des, Fer­rari o BMW per reac­ci­o­nar no es pot fer amb la mateixa agi­li­tat que un equip petit i com­pacte, en què entre la decisió que cal actuar i l'inici de l'actu­ació pas­sen hores i no set­ma­nes. M'ima­gino tots aquests mons­tres indus­tri­als aban­do­nant resig­nats després de com­pro­var que amb menys hi ha qui fa més i millor. Però no m'ima­gino Fer­rari reduint el seu mons­truós pres­su­post a una quarta part. I tam­poc m'ima­gino Fer­rari mar­xant perquè la F-1 no és res sense Fer­rari –hi ha pro­ves més que evi­dents que després d'un temps de sequera s'ha fet el que ha cal­gut perquè tornés a gua­nyar, lle­giu-hi Mic­hael Schu­mac­her– i Fer­rari no és res sense la F-1, perquè la F-1 és la seva raó de ser.

Algú deu pen­sar que aquest és l'arti­cle més estúpid que he escrit en la vida. Que no sé res i que només exposo con­jec­tu­res. Ado­nar-se que no se sap res és el pri­mer pas per saber algun dia. I qui ho sàpiga, és que té la bola de vidre. Per cert, són 3/4 de 9 del ves­pre i aquí, a la sala de premsa de Mont­meló, ni el 3-3 del Vila-real ha aixe­cat els ànims dels alon­sis­tes. De fet, el títol de lliga està molt més dat i beneït que el de la F-1.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.