Motor

Amb prou feines

GP de Malàisia de motociclisme. Márquez només pot fer una volta en els entrenaments i, si el dolor cervical li permet sortir, ho farà en el lloc 36. Si no puntua i Bradl venç, títol alemany

Mala peça al teler per a Marc Márquez en la seva cursa per asso­lir el cam­pi­o­nat del món de Moto 2. El pilot del Cata­lu­nya Caixa Rep­sol es va lle­var ahir amb la zona cer­vi­cal ado­lo­rida i, com apun­ta­ven les pit­jors pre­vi­si­ons després de la cai­guda de diven­dres, el de Cer­vera ni va poder fer els dar­rers entre­na­ments lliu­res ni tam­poc els ofi­ci­als. Tot just va sor­tir a l'inici de la sessió per mar­car una volta infe­rior al 107% res­pecte al millor temps i asse­gu­rar-se, avui (08.15h), un lloc en la gra­e­lla. Hi ha dolors i picors, frac­tu­res i estre­ba­des. Però poques coses pit­jors per a la nor­mal mobi­li­tat del cos humà que el dolor cer­vi­cal. D'aquest mal pateix el Tro de Cer­vera, i avui, tan cert com cruel després de res­se­guir el mun­dial ver­te­brat pel llei­datà, Ste­fan Bradl es podria pro­cla­mar matemàtica­ment campió del món.

Difi­cul­tats a parts iguals

Ara bé, seguint el dic­tat del bon opti­mista, tan difícil serà per a Márquez evi­tar-ho com per a l'ale­many acon­se­guir-ho. El català sap que, si no és capaç d'entrar en els punts, el títol se li esmu­nyirà irre­me­ia­ble­ment –si no a Sepang, d'aquí a quinze dies a València–. I entrar entre els quinze pri­mers, en el seu pre­cari estat físic i sense haver fet cap volta al traçat malai amb la seva Suter al màxim, se situa, un cop més, en l'esfera de l'èpica. Al seu favor, res­pecte al que li va pas­sar fa set dies a Austràlia, hi ha el fet que Sepang és molt més ample que Phi­llip Island –és a dir, més espai per avançar–, si bé sor­tir de traçada sem­pre implica rodar sobre asfalt brut. En tot cas, i de manera irònica si es vol, el seu millor aliat pot ser el mateix Bradl. L'ale­many sap que el títol passa aquí inde­fec­ti­ble­ment per la victòria, i cal veure si el pilot del Viess­mann Kie­fer Racing és capaç de fer-ho, tota manera que no porta la seva Kalex al graó més alt del podi des de Sil­vers­tone. És a dir, des del pas­sat 12 de juny. Sor­tirà segon Bradl, en un gra­e­lla amb els Espar­garó en la segona fila i Tito Rabat en la quarta.

A la mà

Qui ho té tot de cara per pro­cla­mar-se, per fi, campió del món, és el pilot d'Alcoi Nico Terol. El valencià va esta­blir ahir la millor volta, frec a frec amb el seu com­pany Fau­bel, però amb més de 2,5 segons de marge res­pecte a Johann Zarco, el seu únic rival. El de Derbi, que en els dar­rers lliu­res va aca­bar ter­cer a 1,1 segons de Terol, va tenir molts pro­ble­mes en els ofi­ci­als i per ell la cursa també s'haurà d'adjec­ti­var des dels extrems. A la clas­si­fi­cació del mun­dial, entre un i altre hi ha 25 punts a favor de Terol i, per tant, el pilot de l'equip de Jorge Martínez Aspar en té prou a aca­bar per davant del francès. Ho té a la mà. Mave­rick Viñales sor­tirà setè, lluny, si es fa cas del cronòmetre, de San­dro Cor­tese, ter­cer. Però el de Roses estava ahir con­fiat.

Com l'equip Rep­sol HRC en Moto GP, que van domi­nar de manera incon­tes­ta­ble els entre­na­ments de la cate­go­ria gran. En els dar­rers lliu­res, domi­nats com els de diven­dres per Dani Pedrosa, Simon­ce­lli encara es va inse­rir entre el català, Sto­ner i Dovi­zi­oso. A la tarda però, res de res. Pedrosa va refer­mar el seu excel·lent ritme a Sepang amb la seva segona posició pre­fe­rent del curs i, a càrrec del com­por­ta­ment de les gomes i de la incidència de la calor i la humi­tat que es pre­ve­uen avui, el de Cas­te­llar apun­tava a ven­ce­dor amb el permís, natu­ral­ment, del campió, de l'aus­tralià vola­dor.

Hem treballat per veure quina és la millor configuració. Tot i el temps, segur que farem una bona carrera
Maverick Viñales
BLUSENS BY PARIS HILTON
No és una qüestió d'èpica, és seguretat. Demà [per avui] decidirem si pot córrer o no
Emili Alzamora
CATALUNYA CAIXA REPSOL
Ha estat una sessió amb molta calor. Serà molt exigent i haurem d'escollir bé la goma posterior
Dani Pedrosa
REPSOL HONDA


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.