MOTOR

Joan Olivé va d'estrena

El pilot de Perafort presenta la moto de la nova categoria Moto 2

Pilotarà una Promoharris de l'equip Jack & Jones

Joan Olivé
«L'objectiu és créixer a poc a poc, evolucionar la moto, adaptar-la a tots els circuits i millorar cada cop que sortim a la pista»
«Evidentment volem que els resultats arribin com més aviat millor, però sabem que la millor manera d'aconseguir-los és anar pas a pas, sense precipitar-nos. Això ho tenim molt clar tant l'equip com jo. Hem de fer les coses bé i sense pressió»

Joan Olivé va ser el pro­ta­go­nista de la pre­sen­tació de l'equip Jack & Jones by Anto­nio Ban­de­ras, que s'estre­narà en la cate­go­ria de Moto 2, de nova cre­ació, i que con­fia en el pilot de Pera­fort i la seva llarga experiència per posar a punt el nou pro­to­tip. L'altre pilot de l'equip és Kenny Noyes, més jove i inex­pert, i el mànager de l'equip és Dani Deva­hive.

Les Moto 2 s'estre­na­ran aquest diu­menge en la cursa noc­turna del GP de Qatar. La nova cate­go­ria subs­ti­tu­eix la de 250 cc –en la qual ja havia pilo­tat Olivé–, amb la pre­missa de la reducció de cos­tos i de fomen­tar la com­pe­ti­ti­vi­tat màxima. De moment la fórmula ha tin­gut èxit perquè hi ha 40 ins­crits. El motor és únic, de 600 cc i qua­tre temps, pro­vi­nent de les Honda CBR 600 –les del mun­dial de Supers­port– amb uns 140 cavalls per un pes mínim de 135 qui­los. Les millors Apri­lia de 250 cc (dos temps) ofe­rien 125 cavalls per 100 qui­los de pes. Els motors i el mòdul electrònic que els governa s'entre­ga­ran pre­cin­tats. No es poden tocar i seran sor­te­jats i revi­sats per l'equip tècnic del cam­pi­o­nat. Els pneumàtics també són iguals per a tot­hom (Dun­lop). Tot el xassís (for­qui­lla, bas­cu­lant, dipòsit, care­nat, seient...) és lliure i no pot deri­var de cap moto de sèrie perquè tin­gui un aspecte de pro­to­tip. Les motos s'ani­ran evo­lu­ci­o­nant amb la tem­po­rada –els equips van rebre els motors fa just un mes– però, com a referència, en els test col·lec­tius de Jerez els més ràpids (Clau­dio Conti i Toni Elias) van que­dar-se a un segon de l'última pole de 250 cc, d'Alex Debon. Per tant, es pre­veu que seran tan ràpides o més.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.