MOTOR / GRAN PREMI D'ESPANYA DE MOTOCICLISME

Fiabilitat màxima

Stoner ha estat el millor en tots els entrenaments d'aquesta temporada

Ahir va tornar a ser el més ràpid, a Jerez, tot i tenir una altra caiguda

Pedrosa estrena les millores i fa el quart registre més bo del dia

Pol Espargaró
«He estat competitiu des del primer moment, però hem de seguir avançant»
Marc Márquez
«Encara estem una mica lluny dels temps de la pretemporada, però és normal, perquè la pista no estava del tot neta»
Jorge Lorenzo
«Tot va bé més o menys i no tinc dolor a la mà. Em sento bé sobre la moto»
Dani Pedrosa
«No hem trobat de moment
totes les solucions que necessitem amb les peces noves, així que hem de continuar treballant»

Casey Sto­ner con­ti­nua ren­dint com ningú en els entre­na­ments pre­vis a cada gran premi. Sense neces­si­tat de rodar gaire, el pilot aus­tralià és capaç de mar­car uns regis­tres excel·lents que l'han dut a ser el més ràpid en les qua­tre ses­si­ons d'aquesta tem­po­rada que tot just comença. Ahir, per exem­ple, va fer el millor temps en els pri­mers entre­na­ments lliu­res de Jerez i va ser un dels dos únics pilots –l'altre va ser Jorge Lorenzo– que va bai­xar de la bar­rera d'1:40. Això sí, l'excampió del món con­ti­nua tenint un pro­blema amb les cai­gu­des. Si a Qatar va fer una ater­rada en la sisena volta, quan era líder des­ta­cat, ahir va tor­nar a caure a falta de dos minuts per al final de la sessió. Sto­ner no es va fer res, però seria bo que es comencés a pre­o­cu­par de la poca esta­bi­li­tat que té a dalt de la moto.

Pel que fa als rivals de l'aus­tralià, només Valen­tino Rossi (5è) no va acon­se­guir situar-se entre els qua­tre pri­mers. És clar que l'italià no és dels que ho dóna tot en els entre­na­ments, en con­trast amb el seu ren­di­ment espec­ta­cu­lar durant les cur­ses. De menys a més, en canvi, va ser la sessió de Dani Pedrosa. El català va estre­nar les millo­res al seu xassís, però li va cos­tar aga­far el ritme i no va ser fins a la mei­tat final que va acon­se­guir la seva millor volta, amb la qual es va situar quart. Entre ell i Lorenzo es va clas­si­fi­car Nicky Hay­den, que con­ti­nua fent un bon inici de tem­po­rada.

Espar­garó, en l'últim moment.

El pilot de Gra­no­llers va acon­se­guir el millor temps en els 125 cc en l'últim gir i va relle­var en la pri­mera posició Marc Márquez, que es va haver de con­for­mar amb el segon lloc. Els dos pilots cata­lans con­ti­nuen rodant a un gran nivell en l'inici del mun­dial i demà esta­ran entre els favo­rits a la victòria. Cal des­ta­car que les qua­tre pri­me­res posi­ci­ons van ser ocu­pa­des per pilots que mun­ten la cata­lana Derbi.

A Moto2, Toni Elias encara no es va sen­tir recu­pe­rat del tot de les lesi­ons que arros­sega i només va poder aca­bar en la tret­zena posició. El man­resà con­fia millo­rar en els entre­na­ments d'avui i dis­pu­tar una bona cursa demà.

VOLTES RÀPIDES

MotoGP
1r C. Stoner (Ducati)
1:39.731
2n J. Lorenzo (Yamaha)
1:39.875
3r N. Hayden (Ducati)
1:40.148
4t D. Pedrosa (Honda)
1:40.200
5è V. Rossi (Yamaha)
1:40.359
6è L. Capirossi (Suzuki)
1:40.716
7è C. Edwards (Yamaha)
1:40.913
8è H. Barberà (Ducati)
1:41.034
9è A. Bautista (Suzuki)
1:41.093
16è A. Espargaró (Ducati)
1:41.742
Moto2
1r A. Debón (FTR)
1:44.419
2n G. Talmacsi (Speed Up)
1:44.880
3r K. Noyes (Promoharris)
1:44.920
4t Y. Takahashi (Tech 3)
1:44.977
5è S. Gadea (Pons Kalex)
1:45.162
6è Y. Hernández (BQR)
1:45.199
7è J. Simón (RSV)
1:45.229
13è T. Elias (Moriwaki)
1:45.517
19è A. Pons (Pons Kalex)
1:45.931
28è J. Olivé (Promoharris)
1:46.670
125 cc
1r P. Espargaró (Derbi)
1:47.327
2n M. Márquez (Derbi)
1:47.448
3r E. Vázquez (Derbi)
1:47.574
4t S. Cortese (Derbi)
1:48.418
5è N. Terol (Aprilia)
1:48.592
6è E. Rabat (Aprilia)
1:49.050
7è B. Smith (Aprilia)
1:49.270
8è A. Moncayo (Aprilia)
1:49.340
9è J. Iwema (Aprilia)
1:49.449
10è D. Webb (Aprilia)
1:49.615

Crivillé pública la seva autobiografia

Una vida sobre ruedas és el títol de l'autobiografia que ha escrit Àlex Crivillé, l'únic pilot català i de l'Estat que ha guanyat el campionat del món en la categoria reina, ara fa deu anys. El de Seva repassa la seva vida esportiva, però també la seva etapa després de les motos, que va abandonar el 2002 per problemes de salut. «Aquest llibre té, parlant en l'argot motociclista, una bona posada a punt. Hi he volgut plasmar tot allò que ha succeït en els meus temps de curses.» I afegeix: «Ha estat un llibre escrit amb pausa, amb temps per meditar i pensar calmadament tot allò que va passar aleshores.»



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.