Opinió

LA GALERIA

Mode conducció

Pensem que nosaltres controlem. Fins que passa alguna cosa i els equips d'emergències troben la víctima amb el mòbil a la mà

Som en l'era de les apli­ca­ci­ons i no en podia fal­tar una com Con­duint, que posa els mòbils en mode con­ducció o res­pon amb un mis­satge automàtic per adver­tir a qui truca que el des­ti­na­tari està con­duint. Tot ple­gat per evi­tar les dis­trac­ci­ons al volant. I vist el balanç de la sinis­tra­li­tat a les car­re­te­res giro­ni­nes, pot­ser hau­ria de ser d'ús obli­gat, com el cin­turó de segu­re­tat. Un de cada tres acci­dents mor­tals a les car­re­te­res giro­ni­nes és per culpa de les dis­trac­ci­ons, prin­ci­pal­ment amb el mòbil, que es fa ser­vir no només per par­lar, sinó també per enviar mis­sat­ges men­tre es con­du­eix. Segu­ra­ment més d'una i de dues per­so­nes pen­sen en aquest moment que ho han fet en alguna ocasió o altra. El que no pen­sen és que fer ser­vir el mòbil men­tre es con­du­eix mul­ti­plica per 10 les pos­si­bi­li­tats de tenir un acci­dent. El perill d'aquesta com­bi­nació va que­dar clar en el balanç que van fer dime­cres a Girona els res­pon­sa­bles de Trànsit i dels Mos­sos: en un segon de dis­tracció es poden recórrer 10 metres. Les dis­trac­ci­ons al volant s'han con­ver­tit en una de les prin­ci­pals cau­ses dels acci­dents de trànsit. Les auto­ri­tats van mos­trar la seva pre­o­cu­pació. I motius no els en fal­ten. És pre­o­cu­pant, sobre­tot quan par­lem que l'any pas­sat van morir a les car­re­te­res giro­ni­nes 44 per­so­nes. I encara més pre­o­cu­pant si hi afe­gim les dades del nefast inici d'any, amb set vícti­mes mor­tals més. No és cap nove­tat dir que la com­bi­nació con­ducció-mòbil és letal. S'ha dit de totes les mane­res pos­si­bles des de l'eclosió d'aquests apa­rells i després de com­pro­var el mal ús que en fem tots ple­gats. La rea­li­tat ens mos­tra que les advertències no ser­vei­xen per gaire res. Pen­sem que nosal­tres con­tro­lem. Una acti­tud molt humana, fins que passa alguna cosa i els equips d'emergències tro­ben el con­duc­tor acci­den­tat amb el mòbil a la mà. O el que encara és pit­jor, sense por­tar el cin­turó de segu­re­tat. Perquè per més que costi de creure, encara hi ha mol­tes per­so­nes que no el fan ser­vir. L'any pas­sat una de cada qua­tre vícti­mes mor­tals no el por­tava cor­dat. Alguna cosa no acaba de rut­llar quan estem dis­po­sats a jugar-nos la vida al volant. Ja veiem què passa amb el cin­turó de segu­re­tat, tot i fer anys que és d'ús obli­ga­tori i l'amenaça de multa. Doncs tot fa pre­veure que queda molta feina de cons­ci­en­ci­ació per fer perquè tots ple­gats siguem cons­ci­ents dels perills del binomi mòbil-cotxe.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia