Opinió

LA GALERIA

Comissions

Les famílies ja deuen fer càbales sobre què en faran, dels diners que recuperaran dels bancs. Però més val ser prudents

“D’aquí un temps els bancs cobra­rem per aten­dre els cli­ents a les ofi­ci­nes.” Ho va dir fa uns quants anys el res­pon­sa­ble a les comar­ques giro­ni­nes d’un banc ara ja des­a­pa­re­gut. Ell es refe­ria a una tendència d’algun país del nos­tre entorn. I en par­lava coin­ci­dint amb una allau de quei­xes de cli­ents per les comis­si­ons que els cobra­ven bancs i cai­xes. Algú podria pen­sar que aquell ban­quer no tenia gaire visió ja que pas­sats els anys els bancs, de moment, no cobren entrada. Però els que pen­sin així s’equi­vo­quen. Pot­ser per cre­uar la porta els cli­ents no hem de pas­sar per taqui­lla, però l’entrada la paguem, i de sobres. Paguem per tenir un compte, per tenir una tar­geta, per fer una trans­ferència, per treure diners de segons quin cai­xer i, per des­comp­tat, per tenir una hipo­teca. I fins i tot paguem més del que ens toca­ria com hem vist aquesta set­mana quan el Tri­bu­nal Suprem ha dic­ta­mi­nat que els bancs ens han fet pagar injus­ta­ment als cli­ents l’impost lli­gat a les hipo­te­ques. A les comar­ques giro­ni­nes es cal­cula que aquesta mesura afecta milers de famílies. Per posar un petit exem­ple, només durant els pri­mers sis mesos d’aquest 2018 a les comar­ques giro­ni­nes es van for­ma­lit­zar prop de 3.000 hipo­te­ques. Si tenim en compte que aquest impost se situa entre 2.000 i 4.000 euros en funció de l’import de la hipo­teca, només cal fer una petita mul­ti­pli­cació per fer-se una idea de l’impacte econòmic de la sentència. Un impacte nega­tiu per als bancs i posi­tiu per a les famílies, que ja deuen fer càbales sobre què en faran, dels diners que recu­pe­ra­ran. Però més val ser pru­dents perquè res fa pen­sar que els bancs ho posin fàcil. Si no ho fan ni per tor­nar una minsa comissió d’una tar­geta cobrada inde­gu­da­ment, menys ho faran per tor­nar aquest impost. Però els cli­ents han per­dut la por de plan­tar cara i apli­quen cada vegada més allò de qui no plora no mama. És ben trist que hàgim aca­bat d’aquesta manera quan ens neces­si­tem els uns als altres. És evi­dent que els bancs ofe­rei­xen un ser­vei. I qual­se­vol ser­vei, també el seu, ha de ser remu­ne­rat. Ens agradi o no. Però sentències com la d’aquesta set­mana, que s’afe­gei­xen a altres sobre com­por­ta­ments abu­sius, són l’enèsim atac a la línia de flo­tació dels bancs. Sobre­tot a la que aguanta la seva repu­tació. Si no can­via d’acti­tud, cos­tarà que la banca deixi de ser per a la ciu­ta­da­nia un dels sec­tors més antipàtics.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia