Opinió

LA GALERIA

De Farners a la Mina

La campanya hauria de focalitzar un sol objectiu: “involucrar les famílies en les accions de reforç”

Eureka! Per fi he tro­bat un motiu de dis­crepància amb el millor super­mer­cat del meu poble. Per qua­li­tat i pre­sen­tació, per higi­ene, atenció al cli­ent, res­pecte a la llen­gua cata­lana i per tan­tes altres coses, té, aquí en tens el nom: Bon­preu. Tan­ma­teix, em per­metré posar en dubte l’última cam­pa­nya que ha enge­gat la cadena. Es diu “Arro­do­neix la teva com­pra”, i con­sis­teix a incre­men­tar els deci­mals del preu de com­pra fins a la següent fracció d’euro o de mig euro. La diferència es des­tina a un casal d’infants que dona suport esco­lar a nens i nenes en situ­ació de vul­ne­ra­bi­li­tat. Con­cre­ta­ment els “pro­por­ci­ona un temps de lleure edu­ca­tiu i un reforç esco­lar diari (...) per llui­tar con­tra el fracàs esco­lar”. Diu que aquest “suport a l’apre­nen­tatge i al segui­ment soci­o­e­du­ca­tiu indi­vi­du­a­lit­zat” es pot fer a les tar­des o en caps de set­mana. Vejam... Si la causa és tan noble, no aflui­xaràs trenta cèntims de més quan vagis a com­prar el Fairy de fer rellis­car els anti­dis­tur­bis? És més: no cor­reràs a infor­mar alguna família del teu poble que les passi magres? Doncs mira, no cor­ris tant. Ho dic perquè les àrees d’actu­ació seran el Raval de Bar­ce­lona, l’àrea del Besòs-la Mina, Santa Coloma de Gra­me­net, Bada­lona i Salt. Ei, que no passa res, eh? Les “clas­ses par­ti­cu­lars” patro­ci­na­des per Bon­preu poden ser molt útils en aquells bar­ris, i tant que sí. El cas, però, és que parlo amb les mes­tres d’un col·legi i m’arru­fen el nas...

M’expli­quen que un sec­tor d’aquests alum­nes no por­ten mai els deu­res fets ni les lec­tu­res tre­ba­lla­des no pas per una vul­ne­ra­bi­li­tat específica a llurs famílies ni per cap “difi­cul­tat per desen­vo­lu­par les pròpies capa­ci­tats”, sinó perquè es pas­sen hores i més hores de les tar­des escol­tant, lle­gint i reci­tant ver­si­cles que no ente­nen a la mes­quita del poble, on es veu que hi ha uns senyo­rets que no tenen tants mira­ments pedagògics com la senyo­reta de l’escola quan es tracta d’impo­sar dis­ci­plina i hàbits al grup. Afe­gim-hi altres tarannàs igual­ment dis­per­sos i pot­ser con­clou­rem que la cam­pa­nya hau­ria de foca­lit­zar un sol objec­tiu dels espe­ci­fi­cats al fullet: “invo­lu­crar les famílies en les acci­ons de reforç”. Ras i curt: si es tracta de for­mar pares per tal que, sense negli­gir les obli­ga­ci­ons de la seva fe o de la cul­tura ètnica, pri­o­rit­zin l’apre­nen­tatge intel·lec­tual sobre el dogmàtic, ei, amiga cai­xera, ja em pots posar un altre Fairy i arro­do­nir-m’ho tot fins a l’euro llarg.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia