Opinió

LA GALERIA

Asseguradores infidels

Em fan fora per fer dos comunicats en dos mesos. Només volen clients sense incidències? Per a què tenim l’assegurança, doncs?

Les plu­ges del novem­bre van fer que des d’una petita ter­rassa es filtrés aigua al sos­tre del men­ja­dor. La res­posta d’Alli­anz, la com­pa­nyia asse­gu­ra­dora, va ser ràpida pel que fa a repin­tar el sos­tre, però inhi­bint-se total­ment de les cau­ses que havien pro­vo­cat la fil­tració. Es veu que la ter­rassa, situ­ada sobre el men­ja­dor, no mereix cober­tura. Ai, la lle­tra petita! Al cap d’un mes, el dia de Nadal ens van entrar a robar. L’asse­gu­ra­dora va tar­dar un xic, però ens va rein­te­grar el que els vam dema­nar, un import infe­rior a 3.000 euros. Fa uns dies, el medi­a­dor no sabia com dir-me que la com­pa­nyia ha deci­dit no reno­var-me l’asse­gu­rança de la llar. Fa 20 anys que man­te­nim amb Alli­anz l’asse­gu­rança de la casa, la de dos cot­xes, una moto, i alguna altra pòlissa. Deu ser insig­ni­fi­cant, perquè, segons la carta que he rebut, el con­tracte de la llar que­darà anul·lat al seu ven­ci­ment. Tra­du­eixo del cas­tellà: “Aquesta acció es rea­litza d’acord amb el que esta­bleix el con­di­ci­o­nat gene­ral de la seva pòlissa, així com el desen­vo­lu­pa­ment de la mateixa.” Els ha que­dat clar? A mi, gens. Atribuïm-ho a la lle­tra petita que mai no ens lle­gim. M’agra­ei­xen haver for­mat part com a cli­ent de l’enti­tat i tenen la barra de dir-me que con­fien haver satis­fet cor­rec­ta­ment les meves neces­si­tats. Sense ser morós i havent com­plert la meva part del tracte, em fan fora per haver fet dos comu­ni­cats en dos mesos, quan, en tots aquests anys, com a molt havia denun­ciat un vidre tren­cat o un pany espat­llat. Només volen cli­ents sense incidències? Per a què tenim l’asse­gu­rança, doncs? Un altre cas d’una amiga con­firma que aquesta és una pràctica que deuen implan­tar les com­pa­nyies. Feia trenta anys que era del RACC, com a sòcia i amb l’asse­gu­rança del vehi­cle. Va patir una pedre­gada d’estiu que li va fer malbé la planxa d’un cotxe nou. El RACC, com a premi a la bona con­ducció, li havia dit que assu­mi­ria el pri­mer sinis­tre que tingués, i ho va fer, però al cap de poc ella va tenir una topada menor amb un altre vehi­cle. Resul­tat: va rebre una noti­fi­cació de la com­pa­nyia que no li reno­va­ven la pòlissa. No li van donar més expli­ca­ci­ons. Ha donat de baixa del club la família, dos adults i dos ado­les­cents, que tenien anys per cotit­zar. I una vegada presa la decisió encara rebia cor­reus electrònics en què li dema­na­ven que fes l’asse­gu­rança a l’enti­tat que l’aca­bava d’expul­sar. Per treure’s el bar­ret.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia