Opinió

Full de ruta

La normalitat

En aquesta Barcelona infantiloide d’avui volem voreres de veritat, no restriccions amb pinturetes i coloraines que fan sensació de provisionalitat i reversibilitat

La nor­ma­li­tat. S’hau­ria de pro­nun­ciar en veu alta: l’anor­ma­li­tat. Allò d’abans no era nor­mal, de manera que si es pot rever­tir algun aspecte del des­ga­vell ante­rior al coro­na­vi­rus, enda­vant. Inde­pen­dent­ment de l’opor­tu­ni­tat i la pro­cedència de mun­tar una roda de premsa al mig del car­rer en ple con­fi­na­ment i encara que sigui insu­fi­ci­ent, no es pot sinó aplau­dir la decisió de res­trin­gir el trànsit a diver­sos car­rers de Bar­ce­lona a par­tir del des­con­fi­na­ment. No pas perquè a par­tir d’ara hi haurà qui s’anirà esqui­vant i caldrà més vorera, sinó per no tor­nar a aquells nivells de con­ta­mi­nació, que, per cert, també mata. Segons un informe de l’Agència de Salut Pública de Bar­ce­lona, almenys 351 per­so­nes van morir el 2018 a causa de la pol·lució, una xifra que no es pot nor­ma­lit­zar. Una altra cosa és que la res­tricció del trànsit s’hagi d’apli­car amb pin­tu­re­tes i colo­rai­nes que fan sen­sació de pro­vi­si­o­na­li­tat en la Bar­ce­lona infan­ti­loide d’avui. Volem vore­res de veri­tat. Qual­se­vol altra cosa és no aca­bar-s’ho de creure i dei­xar-ho en mans de la rever­si­bi­li­tat. Ben­vin­gut el car­ril bici a València, a Llúria, a Pau Cla­ris, ja era hora la con­nexió de la Gran Via entre Uni­ver­si­tat i pas­seig de Gràcia, però la cosa de com­par­tir un car­ril auto­bu­sos i bici­cle­tes no sem­bla l’opció més segura. A tot això, encara que­den auto­pis­tes al mig de la ciu­tat. A tall d’exem­ple, es comp­ten cinc car­rils a l’avin­guda de Madrid a part del dels auto­bu­sos i taxis. No cal dir que tot ple­gat s’ha d’acom­pa­nyar d’una millora del trans­port públic i d’una rebaixa del preu del bit­llet, espe­ci­al­ment ara que la crisi es començarà a acar­nis­sar amb les but­xa­ques de la majo­ria. No es podia saber, però la T-Casual, hereva de la T-10 però més cara (de 10,20 a 11,35 euros), con­ti­nua sent el títol de trans­port més venut. Tre­guin els diners d’on vul­guin –ara que els comuns gover­nen a Madrid, sug­ge­reixo que del Minis­teri de Defensa–, però abai­xin el preu del trans­port públic. Seria el més nor­mal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia