Opinió

LA GALERIA

Dret compartit

El transport públic mereix més atenció i qualitat de les que té actualment

No cal tenir dots profètics per ende­vi­nar que en un futur, més o menys llunyà, no serà sos­te­ni­ble la tendència actual de tenir cadascú un o més vehi­cles. I això no ha d’anar en detri­ment del dret que tenim tots a des­plaçar-nos, sinó que el trans­port públic haurà de merèixer més atenció i qua­li­tat de les que hi dedi­quen actu­al­ment en alguns llocs, com una zona del Ripollès. Jo solc des­plaçar-me sovint entre Camp­devànol i Sant Joan de les Aba­des­ses o Ripoll. La com­pa­nyia que ges­ti­ona la línia entre Sant Joan de les Aba­des­ses i Camp­devànol només para en els llocs assig­nats en el camí de la ruta i en alguns casos cal dema­nar al con­duc­tor que s’hi aturi. Per anar de Camp­devànol a Ripoll, o al revés, s’ha d’aga­far l’altra com­pa­nyia perquè li van adju­di­car aquesta línia. Res a dir, men­tre fun­ci­oni. Ara bé, l’Ajun­ta­ment de Ripoll ha recon­ver­tit una línia interur­bana en una d’urbana, en una població prou dis­persa per dis­po­sar d’un ser­vei de cir­cum­val·lació propi. L’estació és al car­rer Progrés, on hi ha, entre altres coses, l’estació de tren, el Con­sell Comar­cal, un gran super­mer­cat i boti­gues, les unes a tocar de les altres. Doncs bé, el mateix vehi­cle que us du des de Camp­devànol, abans d’arri­bar a la seva des­ti­nació, us pas­se­jarà per tota la car­re­tera de Bar­ce­lona i s’enfi­larà mun­ta­nya amunt per si s’ha de reco­llir algú de les urba­nit­za­ci­ons. De tor­nada el pas­seig con­ti­nua pels polígons dels Pin­tors i Mas d’en Bosch i el barri de Sant Pere. En canvi, la mateixa línia no he vist mai que a Camp­devànol vagi a la urba­nit­zació de Vis­ta­le­gre o de sota el cemen­tiri. De fet, tots els muni­ci­pis de la vall del Fre­ser reben el tracte de bar­ri­ada de Ripoll pel que fa al trans­port. No sé de qui és la culpa, però és el que es fa actu­al­ment. Tot un repte per cal­cu­lar el temps que es triga per anar on volies. Jo opto per bai­xar a la pri­mera parada i anar a peu a fer les ges­ti­ons, la mateixa parada on el ser­vei interurbà passa a ser urbà, només en bene­fici d’un muni­cipi. Segur que algú parla d’opti­mit­zació de recur­sos. Jo més aviat par­la­ria d’opti­mit­zació d’admi­nis­tració i de no per­me­tre com ha pas­sat que el ser­vei d’odon­to­lo­gia comar­cal es va tras­lla­dar a Camp­devànol durant set­ma­nes per unes obres al con­sul­tori de Ripoll que con­sis­tien a can­viar la butaca de den­tista. Jo no dic que la gent de Ripoll no tin­gui dret a la mobi­li­tat en una població tan dis­persa. Un vehi­cle, un de sol, podria fer per­fec­ta­ment el recor­re­gut pels bar­ris de Ripoll amb regu­la­ri­tat i dei­xar-se d’aquest dos per un que bene­fi­cia uns però per­ju­dica uns altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia