Editorial

EDITORIAL

Nou clatellot de ZP contra Catalunya

El cop de tisora del govern espa­nyol con­cre­tat ahir en el camp de les infra­es­truc­tu­res repre­senta un nou cla­te­llot con­tra els interes­sos i les neces­si­tats de Cata­lu­nya, que veurà com s'atu­ren o s'anul·len obres vitals per al desen­vo­lu­pa­ment econòmic i la millora de la xarxa viària del país. La llista de reta­lla­des feta pública pel minis­tre Blanco sem­bla­ria una broma de mal gust si no fos perquè la gra­ve­tat de la situ­ació no per­met ni fri­vo­lit­zar amb els jocs de parau­les.

És espe­ci­al­ment dolorós el retard del pla per dur les Roda­lies fer­roviàries a l'aero­port del Prat, un pro­jecte vital per a la nova ter­mi­nal bar­ce­lo­nina des d'un punt de vista estratègic. No hi deu haver en tot el con­ti­nent euro­peu cap aero­port que es con­si­deri de pri­mer ordre tan mal comu­ni­cat com és el Prat. També és espe­ci­al­ment lace­rant l'anul·lació del con­tracte de l'A-27, una via igual­ment estratègica per al desen­vo­lu­pa­ment indus­trial i econòmic del pla de Tar­ra­gona, una situ­ació simi­lar a la que es viu a Lleida amb el blo­queig, tot i que amb pers­pec­ti­ves de des­en­ca­llar-se, de les obres de l'auto­via A-14. A les comar­ques giro­ni­nes, la reta­llada eter­nit­zarà la situ­ació kafki­ana que es viu a l'A-2, amb tres trams atu­rats a mig fer en una car­re­tera fona­men­tal per al trànsit d'entrada i sor­tida al país cap a França com a alter­na­tiva a l'AP-7.

És com­pren­si­ble i total­ment jus­ti­fi­cada la indig­nació d'alcal­des i sec­tors econòmics davant d'aquesta nova burla cap a Cata­lu­nya. I l'excusa de la crisi per jus­ti­fi­car les res­tric­ci­ons no s'aguanta per enlloc des d'un punt de vista tècnic. Perquè hi ha un con­cepte sagrat a l'hora de mar­car pri­o­ri­tats que es diu cri­teri, i és aquest con­cepte el que el govern que diri­geix Zapa­tero està apli­cant d'una manera errònia no ja per als interes­sos de Cata­lu­nya, sinó per al con­junt d'un Estat que, el temps ho dirà, haurà estat víctima d'una obsessió malal­tissa per una xarxa d'alta velo­ci­tat fer­roviària que va engo­lint ener­gies pres­su­postàries de manera ine­fi­ci­ent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia