El lector escriu

Cada ciència, la seva matèria de modalitat

Soc professora de biologia i geologia i membre de la plataforma Ciències en Perill. En els meus 25 anys a l’ensenyament he fet classes a l’ESO i a batxillerat tant de biologia i geologia com d’altres matèries de l’àmbit científic com ara ciències per al món contemporani o reptes científics en biologia i geologia. En l’actualitat, el Departament d’Educació ha decidit augmentar la dotació horària de matemàtiques i tecnologia dins del batxillerat, una mesura que reconeix la importància d’aquestes disciplines dins del batxillerat de ciències i tecnologia. Considero que aquesta decisió és encertada, ja que dota aquestes matèries del temps necessari per aprofundir en continguts clau i fomentar competències fonamentals. Tanmateix, caldria aplicar aquest mateix criteri a les ciències experimentals, com ara física, química, biologia i geologia. Aquestes matèries no només són essencials per al desenvolupament d’una alfabetització científica crítica, sinó que també contribueixen a la comprensió de fenòmens globals com el canvi climàtic o la sostenibilitat. Si volem un batxillerat que aposti per la qualitat educativa, hem de garantir que totes les disciplines científiques disposin de la dotació horària necessària. Aquest és un dels motius pels quals, des de Ciències en Perill reclamem: “Cada ciència, la seva matèria de modalitat.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia