No hi ha dret
Parlem d’hotels i restaurants, del tema reserves. A tot Europa, gairebé tots els hotels cobren per anticipat. A vegades la gent reserva dates concretes, donen la seva targeta Visa de pagament, arriba el dia de la cita i no es presenten, de manera que perden l’import reservat. El sistema s’ha imposat a les nostres comarques. Dues anècdotes reals que he pogut viure recentment a Llagostera i a Santa Cristina d’Aro. La primera, el dia dels Reis, el 6 de gener: entren dues reserves, entre moltes altres, per a una taula de 17 persones i per a una altra de 18. El restaurant, aquells últims dies de les festes nadalenques, s’havia atipat de dir que ja no hi havia lloc per a més de 100 clients potencials. Arriba el dia i els de les dues taules no es presenten. Hi ha una reserva per a una taula de 15 persones i tampoc no es presenten: “Ho sento molt, ens sap molt de greu”, diuen. En dates clau i de cap de setmana, ambdós establiments ja demanen la targeta Visa i aplicaran de moment un tant per cent a cada reserva fallida de taules grans, encara que siguin gent coneguda. Perquè ja tenien el menjar comprat, personal extra, i han dit a altres clients, durant tota la setmana, que ja no hi hauria lloc. Els restauradors aplicaran mesures protectores per evitar aquests perjudicis. I és que no hi ha dret. S’ha perdut la serietat, els valors, el respecte als altres... i així paguen justos per pecadors. Estimem Girona, passió per Girona.