Innovamat i la seva innovació perjudicial
Innovamat és un programa desenvolupat a Barcelona el 2017 que pretén ajudar els professors i els alumnes plantejant una forma diferent d’ensenyar matemàtiques a través de jocs, vídeos i mètodes nous, que molts considerem poc clars. El problema d’això no és més que el mal plantejament inicial d’aquesta eina i haver-la aplicat a tothom igual. Innovamat renega de la memorització i la substitueix per l’“entendre el que estàs fent,” a més d’evitar plantejar problemes irreals per por que els alumnes no ens hi veiem reflectits. Jo, com a alumne de 3r d’ESO, sento que estem anant enrere amb aquest mètode, cada alumne té les seves necessitats a l’hora d’assimilar coneixements i no a tots ens va bé seguir aquest programa. El resultat de les proves PISA és un exemple clar del problema d’Innovamat: els alumnes sotmesos al programa no sabem treure l’entrellat dels exercicis plantejats perquè no entenem què hem de resoldre. Quants dels lectors d’aquesta carta encara recorden les taules de multiplicar o fer restes portant-ne gràcies a haver-les memoritzat en primera instància i haver-les entès posteriorment? Hi ha molts alumnes de l’ESO avui en dia que no recordem aquests coneixements bàsics a causa del mal plantejament amb què els hem viscut.