L’evolució superaccelerada
Pel que sembla, ara a l’ensenyança ja no es prenen apunts a classe, tot el que s’explica ja està a les pantalles, la IA fa la resta. També n’hi ha que s’atreveixen a afirmar que la memorització no és necessària. La conclusió d’aquests avançats pot ser que no cal anar a classe –com alguns ja fan–; el docent, diuen, repeteix el mateix rotllo que ja hi ha a l’aula virtual. Sembla que un dels primers països que van instal·lar pantalles a classe va ser Suècia, on ara han corregut a treure-les. Deu ser que s’han adonat del que el Sr. Lluís Simon comenta d’un article aparegut al Financial Times en què es diu: “Hi ha una demostració clara i concisa que el cervell humà està en declivi. Segons diferents estudis –un dels quals, els diferents informes PISA–, la nostra capacitat per usar un simple raonament matemàtic o per avaluar si un argument és prou vàlid o no, ha caigut en picat, un 25% en el món occidental i un 35% als EUA.” Deu ser el resultat de tots aquests canvis accelerats que estan succeint en tots els camps.