El lector escriu

La interconnexió soterrada també és de la MAT

N'hi ha que, expressament, utilitzen molt hàbilment la semàntica per despistar a la gent. Si no s'està al corrent de les notícies, els poders fàctics ben instal·lats ens bategen una notícia quan la realitat és una altra. Ho dic perquè ara fa poc vam poder llegir a la portada d'un dominical que “la interconnexió elèctrica entrarà en funcionament el 2012”. Mario Monti, en el seu treball de fer minvar la forta alarma social que provoca la MAT, en l'últim moment es va desentendre dels dos primers trams, quan hi ha documents oficials en què diu que el seu treball començava a Sentmenat, l'origen de la línia, i al final només es féu responsable de la interconnexió, el pas de la frontera. Així es va aconseguir impulsar el soterrament des de Baixàs fins a Santa Llogaia, en corrent continu; una de les línies soterrades terrestres de les més llargues. En ser prioritaris per a la CE els més de 300 milions d'euros donats per tots nosaltres per al benefici d'unes empreses privades, més que seguretat energètica, els donaran més seguretat pel que fa als beneficis.

Sort en vàrem tenir de les quatre plataformes, dos per cada costat de la ratlla, per aconseguir això. Però el que no és diu és el que va reconèixer Monti, en referència a les compensacions, les inversions, etc. A la Catalunya del Nord, polítics i empresaris units, forts, varen aconseguir, en els debats públics, oberts fins i tot a les dues plataformes d'aquí, unes compensacions que nosaltres no tindrem. Potser aquest món empresarial s'hauria d'emmirallar nord enllà i fer autocrítica. I dir que s'han consultat tots els afectats del territori representa fer córrer una altra mentida oficial habitual. I també es podria enviar algun periodista a fer alguns quilòmetres i a ser damunt del terreny per palpar la notícia, i no esperar que t'ho donin tot des de la web oficial de l'empresa promotora. O preguntar-se pels perills sobre la salut que tindran totes les persones al voltant de la subestació de Santa Llogaia, perquè aquí passarà de corrent continua a alterna. Com que ja es dóna per fet que funcionarà el 2012, quan el primer tram encara no ha entrat en funcionament, ni la subestació de Vilanna, i aquesta havia de funcionar ja fa mesos... Sembla que tot està fet, però el cert és que hi ha un decalatge entre les obres del TAV i la MAT. Si diuen que les obres del TAV acabaran a finals del 2012, i el TAV necessita la MAT per funcionar, com s'ho faran, doncs, entre Bescanó i Santa Llogaia? Perquè del segon tram encara s'ha de publicar a Madrid el document oficial; vindran al·legacions, etc. Es pot eternitzar encara tot això. No es pot dir blat...



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.