El lector escriu

Vies verdes, un patrimoni a preservar

Els recorreguts dels antics carrilets recuperats com a vies verdes s'han aprofitat fins ara tant com s'ha pogut o a interessat. També per fer-hi carreteres. A la via verda del tren d'Olot, vàrem veure que al pla de Trullàs, sota Anglès, s'hi feien rotondes. Ara, amb la nova variant de Bescanó, la carretera com travessarà el carrilet? Una altra rotonda és prevista a Vilanna, una mica enllà d'on hi havia l'antic baixador. I el carrilet servirà de nou perquè la carretera s'hi posi a sobre. A l'antic baixador encara hi resta la paret que el separava de la carretera i que possiblement amb l'ampliació anirà a terra. I l'eixamplament dels carrils de la carretera, com afectarà el carrilet? Perquè té tots els números que es faci a costa d'ell. Aquesta via verda ha sofert molt els atacs de la carretera i l'única manera que no la continuïn esbotzant seria fer-la patrimoni industrial preservat. Però, si hem tingut governs de diferents colors polítics que no han fet res de res, qui pot fer que les vies verdes de carrilet siguin declarades patrimoni industrial? O és que hi ha massa interessos perquè no ho siguin? Com es vendrà a fora la seva excel·lència si cada vegada serà menys una via verda i més un apèndix de carretera?

Girona



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.