Opinió

A la tres

Lenta velocitat

“Mentre Colau fa els últims cops de cua, es va aclarint el camí per a alguns dels més votats el 28-M, i l’Estat aprova una tercera estació del TAV a Madrid per connectar-se arreu

A tres dies per a la cons­ti­tució de la majo­ria d’ajun­ta­ments, es van acla­rint pac­tes i es va des­bros­sant el camí per als alcal­da­bles més votats que no han pogut tra­var encara acords d’esta­bi­li­tat, en part per la imme­di­a­tesa de les gene­rals. Cada cop hi ha menys pac­tes a la con­tra, que esde­ve­nen després ben com­pli­cats. A Bar­ce­lona Colau esgota a la des­es­pe­rada alguna suma que li per­meti man­te­nir l’alcal­dia, repar­tida, si cal. Sobta que ara pro­posi un pacte al qual es va negar fa qua­tre anys, quan Mara­gall va obte­nir més vots i ell li podria haver cedit una part de l’alcal­dia que va obte­nir amb els vots de par­tits de la dreta ja ine­xis­tent. A Cas­tell­de­fels no ha reei­xit el pacte de tots con­tra Reyes (PP), pot­ser recor­dant com ha aca­bat el “tots con­tra Albiol” a Bada­lona. A Ripoll es posen de mani­fest les difi­cul­tats d’apli­cació d’un cordó sani­tari con­tra la ultra­dreta. Difi­cul­tats en l’entesa i, alhora, en el camí ben com­plex a traçar durant el man­dat si plas­men l’acord per evi­tar que Orri­ols sigui alcal­dessa. I també si no s’entén el sen­tit d’aïllar el fei­xisme de les ins­ti­tu­ci­ons, que no és altre que expo­sar a la ciu­ta­da­nia que només la con­vivència resol les ten­si­ons i desi­gual­tats, i mai la frase ni la reacció vis­ce­ral.

Per acce­le­ració que pren­guin els pac­tes, mai supera­ran la de l’alta velo­ci­tat pel sub­sol de Madrid. El govern de l’Estat va lici­tar ahir l’obra d’una ter­cera estació, “pas­sa­rel·la”, que con­nec­tarà Atocha i Cha­martín. Una nova estació sub­terrània que per­metrà l’enllaç de tota l’alta velo­ci­tat de l’Estat i que esde­vindrà l’inter­can­vi­a­dor per anar de la Coru­nya a Vila­fant. Això sí que no can­via, i tant li fa si el govern que l’aprova és soci­a­lista amb els comuns o del PP amb Vox, com ja van sege­llar ahir al País Valencià. I tant li fa si el con­se­ller és Nadal, com Puig­neró, Fernàndez o Cape­lla. L’estació bar­ce­lo­nina de la Sagrera va començar les obres el 2009, i encara no té data d’ober­tura, i ha vist com la visi­ta­ven una vin­tena de minis­tres i con­se­llers, menys i tot, amb la cada cop més minsa con­nexió fer­roviària entre Cata­lu­nya i França.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia