Opinió

De reüll

El cotxe, prioritari

Fa 30 anys va començar un movi­ment de pro­testa con­tra el quart cin­turó, el nom amb què es conei­xia la B-40 i que es va pro­jec­tar com una auto­via per unir el Penedès, els dos Valle­sos i el Maresme sense pas­sar per Bar­ce­lona. El tram cen­tral, entre Ter­rassa, Saba­dell i Cas­te­llar, ha estat sem­pre en con­flicte perquè pas­sa­ria per ter­renys agra­ris i pels espais verds més pre­uats pels que gau­dei­xen de pas­se­jar per l’entorn d’aques­tes ciu­tats. El pacte entre el PSC i ERC per tirar enda­vant els pres­su­pos­tos sem­bla haver des­blo­que­jat la cons­trucció d’aquesta via ràpida, i la Gene­ra­li­tat ha accep­tat la cons­trucció a canvi d’una trans­ferència de 914 mili­ons d’euros per a diver­ses millo­res viàries i fer­roviàries. Una ullada a les infor­ma­ci­ons per­me­ten veure el dese­qui­li­bri entre les inver­si­ons a les car­re­te­res i al trans­port fer­ro­vi­ari. Dels 914 mili­ons només 20 estan des­ti­nats a Fer­ro­car­rils de la Gene­ra­li­tat. De Roda­lies, òbvi­a­ment, ni par­lar-ne, ja que la titu­la­ri­tat de la infra­es­truc­tura per­tany a l’Estat. Ni un ter­cer túnel a Bar­ce­lona que per­meti una remo­de­lació de les Roda­lies, ni l’exe­cució de soter­ra­ments pen­dents, ni el des­do­bla­ment de l’R3 a tot el recor­re­gut... En temps d’emergència climàtica el tren que mili­ons de per­so­nes usen cada dia con­ti­nua sense ser pri­o­ri­tari per als governs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia