Opinió

‘Overbooking’

Això no treu que l’‘overbooking’ malgrat ser legal, sigui una pràctica totalment enutjosa

Aga­far vols aquests dies d’estiu té un al·lici­ent afe­git: l’over­bo­oking; i d’això algu­nes com­pa­nyies en saben més que d’altres. Par­lem per exem­ple de Vue­ling. Tu et com­pres un bit­llet amb uns hora­ris que res­pec­ta­ran els pocs dies de mobi­li­tat que tens, pagant reli­gi­o­sa­ment un preu desor­bi­tat (bus­ques bon horari i, per tant, pagues més. Res a dir fins aquí). Vas a fer el check-in i només pots reser­var seient si pagues 50 euros més. Ja he pagat prou, no? –pen­ses– i no ho fas. Això sí, arri­bes a l’aero­port amb temps de sobres (sor­tint abans de la feina i tot el que això com­porta) i un cop allà, l’empleat del mos­tra­dor abans de pujar a l’avió, et diu que no tens plaça. Enmig de la teva estu­pe­facció i cabreig, per què això no ho havies pre­vist, has de bre­gar amb el menys­preu d’algú que per demos­trar-te que t’està aju­dant, “fent un favor” (diu ell) et parla en el teu idi­oma perquè l’enten­guis millor, perquè ell parla cinc llengües! Quèè?! No es pot ser tan superb, i menys quan el teu nivell de l’idi­oma és pràcti­ca­ment incom­pren­si­ble per al nadiu. Què saps tu dels idi­o­mes que parla el teu cli­ent? Si a aquest trac­ta­ment de manual d’atenció al cli­ent hi sumem que les dam­ni­fi­ca­des són dones joves, no exe­cu­tius amb cor­bata i maletí (que també n’han dei­xat a terra, ho sé), la cosa m’empipa més. Aquesta no és la pri­mera vegada que m’expli­quen històries de dones, viat­jant soles, que es que­den a l’aero­port perquè no han pagat per reser­var seient. Ja sé que a vega­des pots fer la reserva sense pagar (i que per fer-ho has de dedi­car un munt de temps inves­ti­gant i nave­gant fins tro­bar el que vols), però això no treu que l’over­bo­oking, mal­grat ser legal (regla­ment (CE) 261/2004, web de Vue­ling), sigui una pràctica total­ment enut­josa. Deveu estar pen­sant ‘ja deuen tenir una indem­nit­zació’. Doncs sí, final­ment sí, gràcies, però després d’un peri­ple de missió impos­si­ble. Al mos­tra­dor et diuen que vagis a una ofi­cina, fora de l’aero­port, i facis la teva recla­mació. Aquí, que recla­mis pel web. Al web, que ara no es pot fer... A la tor­nada, pagues i reser­ves, i tot i així reps un avís sobre pos­si­ble over­bo­oking. Increïble! Per sort, tor­nes al teu destí sense més alte­ra­ci­ons. Per­do­neu, però no hi ha algú que tin­gui com­petències per posar mà en tot això? I per for­mar el per­so­nal per evi­tar el cre­ti­nisme tam­poc?



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia