Opinió

De reüll

Pagar el deute

Ava­ries i obres a la xarxa de Renfe és la nova com­bi­nació que ori­gina els esce­nari caòtics, si bé quo­ti­di­ans, que patei­xen ara els usu­a­ris del ser­vei de Roda­lies. La manca d’inver­si­ons dels dar­rers deu anys, cons­ta­tada pels res­pon­sa­bles del ser­vei de la Gene­ra­li­tat i del Minis­teri –recor­dem que el català Pere Macias n’és ara un dels prin­ci­pals res­pon­sa­bles per part de l’Estat– ha pro­vo­cat un seguit d’obres que, para­do­xal­ment, estres­sen encara més la defi­ci­ent xarxa fer­roviària. Paral·lela­ment, la con­se­llera Cape­lla rei­tera, dia sí i dia també, la neces­si­tat d’un traspàs de Roda­lies i cri­tica que l’exe­cució pres­su­postària en infra­es­truc­tu­res és només del 19%. La minis­tra del ram, també cata­lana, con­firma que fa una dècada que no s’ha inver­tit a Cata­lu­nya, i que ara, diu, estan exe­cu­tant un volum d’obres que mai abans s’havia vist. Però mal­grat tan­tes evidències del menys­preu amb què s’ha trac­tat aquesta infra­es­truc­tura, la dar­rera actu­ació de Renfe posa llum al final del túnel; han por­tat la Gene­ra­li­tat als tri­bu­nals per un deute de 80,9 mili­ons rela­ci­o­nat, no s’ho creu­ran, amb el ser­vei fer­ro­vi­ari. El TSJC els ha aca­bat donant la raó i la Gene­ra­li­tat haurà de pagar. Arri­bats a aquest punt, con­vin­dria que la Gene­ra­li­tat tras­lladés la seva fac­tura al TSJC i no només al PSOE per inves­tir Sánchez.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia