Opinió

Keep calm

Un lloc en el món (digital)

El màrque­ting és aque­lla paraula anglesa que vol dir mer­ca­de­jar, i que en els nego­cis es refe­reix a aquell mètode que tenen les empre­ses per pro­moure la com­pra o la venda dels seus pro­duc­tes i/o ser­veis. Una paraula que fa anys que forma part de les nos­tres vides. Perquè tots, més o menys, sigui en l’àmbit labo­ral o en el per­so­nal, ens hem de saber situar en el mer­cat per, ens agradi o no, ven­dre’ns bé. D’un temps cap aquí, aquesta tendència s’ha des­plaçat a l’àmbit digi­tal perquè qual­se­vol ser­vei o pro­ducte el bus­quem online, és a dir, a inter­net. I, per tant, el màrque­ting digi­tal i saber-se situar en aquest mer­cat és clau –com les parau­les que es fan ser­vir– per sobre­viure com a empresa, de qual­se­vol sec­tor. I en aquest sen­tit, Girona, ha sabut pren­dre posició millor que ningú. Tot just avui fa vuit dies que la ciu­tat va aco­llir Traff­fic, el congrés inter­na­ci­o­nal de màrque­ting digi­tal i nego­cis en línia que, en la segona edició, ja s’ha con­ver­tit un refe­rent per al sec­tor. Durant dos dies, els 500 con­gres­sis­tes van seguir tallers, xer­ra­des i debats de pri­mer nivell sobre els sis­te­mes més avançats en comerç digi­tal o en la cre­ació d’estratègies efec­ti­ves de màrque­ting d’auto­ma­tit­zació i social ads, els anun­cis que ens apa­rei­xen a les xar­xes soci­als, entre altres qüesti­ons. Els assis­tents se’n van anar amb nous conei­xe­ments i noves conei­xen­ces i amb la idea que el de Girona és un congrés dife­rent perquè s’ha con­so­li­dat com una comu­ni­tat sòlida i col·labo­ra­tiva. I això és gràcies al fet que qui hi ha dar­rere de l’orga­nit­zació, la giro­nina Doble­Seo, ha sabut impreg­nar l’esde­ve­ni­ment de l’espe­rit empre­ne­dor que el carac­te­ritza. I així ho reflec­teix amb les tres efes, ins­pi­ra­des en el con­cepte de start-up. Quan arren­ques un negoci t’has de refiar dels fri­ends –amics–, la family –família– i els fools –bojos. Els que t’aju­den a situar-te, a tro­bar el teu lloc en el món, també el digi­tal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia