Opinió

De set en set

Tardor al taller

Aquesta tar­dor els par­tits inde­pen­den­tis­tes el viuen com una revisió de la ITV. Algu­nes mar­ques hi arri­ben molt mal­me­ses. A ERC, en comp­tes de revi­sar a fons el que els ha por­tat a que­dar-se sense rodes i amb el pis­tons fosos, els seus pilots han esce­ni­fi­cat un com­bat de lluita lliure al mig de la pista. Evi­ten, però, fer cap autocrítica sobre els can­vis del full ruta, d’ali­ats i de pri­o­ri­tats estratègiques. Han cedit la direcció del govern català al vehi­cle del PSC. Fins i tot pac­ten que el vehi­cle d’Illa tin­gui més ben­zina, cosa que en cap cas podrà bene­fi­ciar ERC. Diuen que ho fan per Cata­lu­nya, però la rea­li­tat és que ho han fet con­tra la pos­si­bi­li­tat que Cata­lu­nya repetís les elec­ci­ons. L’escu­de­ria d’Illa ho té tot a favor, ha satel·lit­zat els Comuns, que ara fun­ci­o­nen com les rèmores que nete­gen el tauró, men­tre Illa i Sánchez pri­o­rit­zen pac­tar amb el Cer­cle d’Eco­no­mia i fit­xen les res­tes de la CiU més immo­bi­lista. La fur­go­neta de la CUP ha deci­dit can­viar el motor. En comp­tes de fer bai­xar la militància a empènyer-la, hi han posat un motor més autònom per evi­tar parar a cada nou entre­banc. El vehi­cle de Junts està temp­tat de con­ver­tir-se en un òmni­bus per tal de fer-hi pujar els votants dece­buts d’ERC, però sense variar la seva ori­en­tació ideològica. Això no sem­bla que pugui fun­ci­o­nar en el nos­tre con­text i encara menys si van llis­cant cap a la dreta. L’espai inde­pen­den­tista –ara orfe– que hi ha entre la CUP i Junts hau­ria de tenir un vehi­cle propi, però... es pot recons­truir des de l’actual des­ferra d’ERC? Junts i la CUP man­te­nen el seu propi espai defi­nit. Els Comuns i ERC han malmès el seu amb el segui­disme del PSOE. Men­tres­tant, pel car­ril de l’extrema dreta, un vehi­cle popu­lista avança amb la ben­zina de l’impacte de la immi­gració.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia