Opinió

Administració en línia

Presentar una instància, sol·licitar un permís, fer una reclamació i pagar tributs són tràmits que es poden fer des de casa

Una de les coses bones que ens han dut la tecnologia i les lleis que han obligat a la seva implementació ha estat l’administració electrònica, gràcies a la qual fer tràmits ha esdevingut tota una altra cosa lluny de les cues i dels temps d’espera, tot i que no sembla una via de doble sentit. Així, excepció feta de l’esquerda digital existent encara per a un sector de població que té dificultats per dominar aquestes eines o per accedir-hi, actualment presentar una instància, sol·licitar un permís, fer una reclamació i pagar tributs són tràmits que es poden fer des de casa, amb rapidesa i seguretat, i amb la tranquil·litat de no haver de desplaçar-se i perdre temps per anar a correus a enviar certificats o a la seu física de la casa de la vila de Riudarenes o Vilafant.

Ara bé, com deia, no sembla que aquesta rapidesa tingui una doble direcció, atès que les administracions locals, ja sigui per una manca de previsió o per negligència del legislador, no disposen de mitjans suficients per garantir una actuació conforme a les expectatives generades en el ciutadà usuari d’aquest sistema. Si tenim en compte que les empreses, els professionals i els autònoms hi estan obligats i molts particulars ja s’hi han acollit amb normalitat amb el certificat digital o l’idcat, la frustració per la manca de reciprocitat és clara i més aviat sembla que, traspassat el llindar de la casella del tràmit concret que hem marcat al web signat i enviat a tramitar, a l’altra banda hi hagi un munt de paper pendent de revisar sense prou personal per fer-ho en el termini i amb eficàcia.

Les administracions locals han assumit els darrers anys moltes funcions que les desborden i la seva modernització no pot passar només per la porta d’entrada, cal agilitzar la de sortida per no generar més desànim a la ciutadania. No és assumible per a un veí de Bescanó, posem per cas, presentar un escrit per demanar la reparació d’un fanal perquè el seu carrer és a les fosques i que passin els dies i els mesos sense resposta i sense indicis d’activitat. No pot ser que l’administració en línia acabi obligant el ciutadà a anar a l’ajuntament, com es feia antigament, per aconseguir que arreglin el fanal del carrer.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia