Opinió

De set en set

Trens en temps real

El ser­vei de Roda­lies de Renfe té un greu pro­blema de fia­bi­li­tat, com fa anys que cons­ta­ten els usu­a­ris i com s’ha des­fer­mat, de manera bru­tal, els dar­rers dies. La manca de fia­bi­li­tat impacta, lògica­ment, en la cre­di­bi­li­tat. Només cal anar al per­fil d’X de l’R2 Sud, una de les més afec­ta­des per les obres del cor­re­dor medi­ter­rani. Quan les incidències no són impor­tants –un retard de 10 minuts no és digne de ser esmen­tat–, els res­pon­sa­bles de la xarxa social publi­quen “nor­ma­li­tat al ser­vei” –o ho publi­ca­ven, perquè fa dies que opten per ani­mar a con­sul­tar els hora­ris al web o a l’estació. La res­posta dels usu­a­ris acos­tuma a oscil·lar entre la indig­nació i la befa, perquè el nor­mal és que el ser­vei sigui molt defi­ci­tari. El pro­blema està diagnos­ti­cat fa anys: falta inversió a la xarxa. Tants anys que la indig­nació pel mal ser­vei, agreu­jat quan les obres de la línia d’alta velo­ci­tat van arri­bar a Bar­ce­lona, va fer escla­tar el sen­ti­ment del català empre­nyat res­pecte de les inver­si­ons a altres punts de l’Estat. En un moment donat, la Gene­ra­li­tat es va fer càrrec del ser­vei, men­tre que la infra­es­truc­tura con­ti­nua sent de l’Estat. No sem­bla que el govern hagi pogut fer gran cosa, vist l’estat de vies i ins­tal·laci­ons. Ni tan sols la infor­mació ha estat una gran millora per als usu­a­ris, que, tot i tenir-la per diver­sos canals, habi­tu­al­ment no els resol la sen­sació de ser en una ratera. Men­tre no arriba la necessària inversió glo­bal, aju­da­ria per exem­ple saber a temps real per on trans­cor­ren els trens, com ja passa amb mol­tes línies de bus. Almenys, per inten­tar bus­car una alter­na­tiva, si és que és pos­si­ble.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia