Editorial

Caos i mala informació a Rodalies

Una ava­ria en el sub­mi­nis­tra­ment elèctric va por­tar ahir de nou el caos a Roda­lies. Qua­tre línies van que­dar total­ment para­lit­za­des i set-cents pas­sat­gers que viat­ja­ven en dos trens van estar més de dues hores atra­pats din­tre dels com­bois al túnel de l'Arc de Tri­omf. La d'ahir és la pri­mera gran ava­ria que pateix la xarxa de Roda­lies des que va ser trans­fe­rida a la Gene­ra­li­tat, l'1 de gener. El repte que es van mar­car els nous ges­tors va ser prin­ci­pal­ment una millor gestió de la infor­mació en casos com els d'ahir. I ahir, nova­ment, la infor­mació va bri­llar per la seva absència i els pas­sat­gers van actuar més per intuïció i sen­tit comú que no pas per indi­ca­ci­ons de Renfe o Adif. Malau­ra­da­ment, l'ava­ria d'ahir torna a demos­trar que el traspàs de Roda­lies va ser un cara­mel enve­ri­nat perquè es va fer amb unes infra­es­truc­tu­res molt defi­ci­ents, i pen­dents de reforma des de fa massa temps. La inversió en la xarxa fer­roviària hau­ria de ser una pri­o­ri­tat irre­nun­ci­a­ble.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.