Opinió

LA CRÒNICA

DE barcelona

Autocars a la Sagrada Família

A par­tir de Set­mana Santa, l'Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona pro­hi­birà l'esta­ci­o­na­ment dels auto­bu­sos turístics a l'illa de la Sagrada Família. Fins ara, tant al car­rer Sar­de­nya com al car­rer Marina, hi ha un parell de mini­a­par­ca­ments on els busos s'hi estan una estona per dei­xar el pas­satge i reco­llir-lo amb calma. Aquesta pro­hi­bició anirà acom­pa­nyada de l'aug­ment d'espai als apar­ca­ments pre­pa­rats espe­ci­al­ment per a ells, a les pla­ces de Neruda i de la His­pa­ni­tat. Fins ara no es feien ser­vir inten­sa­ment perquè tot i no ser gaire lluny, no es tro­ben exac­ta­ment al cos­tat de la basílica. L'espai que que­darà lliure on fins ara hi havia els apar­ca­ments, davant les façanes del Nai­xe­ment i de la Passió, es recu­pe­rarà per recon­ver­tir-lo en vorera i així els visi­tants tin­dran més espai d'obser­vació.

Molt bé, dit això, les pre­gun­tes que sor­gei­xen als res­pon­sa­bles muni­ci­pals són sem­pre les matei­xes. Pri­mer, com es pensa con­tro­lar aquesta pro­hi­bició. A l'Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona, hi mani qui hi mani, li encanta fer nor­mes o dibui­xar solu­ci­ons sobre el paper. Després, topa amb la crua rea­li­tat. Per exem­ple, ¿anirà acom­pa­nyada aquesta decisió, lògica i raci­o­nal, paral·lela al que puguis tro­bar en altres països per a casos sem­blants, d'una dotació cons­tant, fixa i sufi­ci­ent de guàrdia urbana? La pica­resca dels xofers dels auto­cars és infi­nita. I davant ha d'haver-hi agents de l'auto­ri­tat dis­po­sats a fer-se val­dre. Si no, no hi ha res a fer perquè el pit­jor de l'entorn de la Sagrada Família no són els auto­cars que hi apar­quen, sinó els que no hi apar­quen. Acaba sent tan dolent o més l'auto­car que està de pas, i que passa a baixa velo­ci­tat, per davant del tem­ple. Aquests auto­cars, sumats als que sí que s'atu­ren i, atenció, als busos ver­mells turístics, són els que col·lapsen el trànsit i con­ver­tei­xen la zona en un indret agres­siu fins i tot de nit (les visi­tes ràpides també es donen de mati­nada, amb el con­següent soroll i des­ga­vell). Com s'ho faran? Pro­hi­bi­ran la cir­cu­lació de tots els auto­cars pel car­rer Mallorca, per exem­ple?

I en segon lloc, tal com es dóna ja avui en dia: Els auto­cars, si no poden apar­car exac­ta­ment davant de la Sagrada Família, ho fan als car­rers veïns, a un xamfrà de distància. És a dir, es tras­llada el males­tar i el col·lapse. Tor­nem al prin­cipi: La bona volun­tat de l'Ajun­ta­ment només es podrà com­plir si hi ha una acció dura i con­ti­nu­ada en el temps de la Guàrdia Urbana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.