La cultura, bon negoci

El Congrés Inter­na­ci­o­nal d'Eco­no­mia i Cul­tura, que ahir es va clau­su­rar a Bar­ce­lona, ha posat en relleu, i ha rei­vin­di­cat, el paper de la cul­tura com a des­ta­cat motor econòmic. Això no vol dir que ara hem de creure que la cul­tura serà la solució mira­cu­losa con­tra l'atur i la crisi. El que cal és ado­nar-se que la cul­tura té uns com­po­nents dina­mit­za­dors d'altres sec­tors com poden ser l'apor­tació d'idees, l'ela­bo­ració de con­cep­tes i la cre­ació de noves dinàmiques. Aquests ele­ments i pro­ces­sos fan que de manera dele­gada la cul­tura acabi acti­vant el mer­cat. Però perquè això sigui així, la cul­tura neces­sita ocu­par un lloc estratègic pel que fa a la consciència social de la seva importància i pel que fa al suport econòmic. La cul­tura és un bon negoci. Però perquè fun­ci­oni cal abans inver­tir. Tant les admi­nis­tra­ci­ons com el món empre­sa­rial han de donar suport als pro­jec­tes cul­tu­rals perquè després se'n puguin bene­fi­ciar.

En aquest sen­tit, ahir en el congrés es va llançar la pro­posta de dema­nar al govern espa­nyol la cre­ació d'una comissió for­mada per repre­sen­tants del Minis­teri d'Eco­no­mia i del de Cul­tura i un canvi legis­la­tiu per afa­vo­rir el mece­natge del sec­tor pri­vat cap a la cul­tura.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.