Opinió

Una aposta encertada

El Mobile World Congress és una projecció internacional de primer ordre i vinculada a valors que cotitzen a l'alça

Els cor­res­pondrà als experts fer una anàlisi en pro­fun­di­tat del que l'edició d'aquest any del Mobile World Con­gress, de la rellevància dins del sec­tor i dels efec­tes que ha tin­guts sobre l'eco­no­mia i la pro­jecció de la ciu­tat de Bar­ce­lona. En tot cas ja hi ha dades que ens per­me­ten apro­xi­mar-nos a la dimensió de l'esde­ve­ni­ment. Amb tota la pre­venció necessària que cal quan es fan ser­vir números així, a l'engròs, s'ha de tenir pre­sent que estem par­lant d'un esde­ve­ni­ment que durant qua­tre dies ha aple­gat gai­rebé 80.000 visi­tants que s'afe­gei­xen al per­so­nal que han des­plaçat les 1.700 empre­ses expo­si­to­res i als 3.400 peri­o­dis­tes acre­di­tats pro­vi­nents d'arreu del món.

Les esti­ma­ci­ons econòmiques dels efec­tes del congrés sobre Bar­ce­lona diuen que aquesta edició ha sig­ni­fi­cat un impacte supe­rior als 350 mili­ons d'euros que va dei­xar l'any pas­sat, i que durant la vigència del con­tracte per orga­nit­zar la fira –que va del 2013 al 2018– ascen­dirà als 3.500 mili­ons. Ara que hi ha una lògica sen­si­bi­li­tat per mesu­rar com es tra­du­ei­xen les mag­ni­tuds econòmiques dels números als llocs de feina s'han de posar també en valor les 7.720 con­trac­ta­ci­ons tem­po­rals direc­tes. Es fa difícil anar més enllà amb exac­ti­tud però cal tenir pre­sent que les esti­ma­ci­ons afir­men, a par­tir de l'estudi del com­por­ta­ment dels con­gres­sis­tes, que cada visi­tant gasta entre 1.000 i 1.200 euros durant la seva estada. Només amb aquesta dada podrem entre­veure la gran reper­cussió que això té també de forma molt impor­tant en sec­tors com ara l'hos­ta­le­ria i la res­tau­ració, però també en el comerç i en altres ser­veis.

Però si alguna cosa sig­ni­fica el Mobile World Con­gress és una pro­jecció inter­na­ci­o­nal de pri­mer ordre i vin­cu­lada a valors que cotit­zen a l'alça. Les tec­no­lo­gies de la infor­mació i la comu­ni­cació són un entorn crei­xent de negoci que sig­ni­fi­quen opor­tu­ni­tats de futur asso­ci­a­des a la uni­ver­sa­lit­zació de les rela­ci­ons inter­per­so­nals i a la par­ti­ci­pació social sense posar en risc la sos­te­ni­bi­li­tat. A més a més, algu­nes de les empre­ses cap­da­van­te­res a nivell mun­dial han apro­fi­tat la seva presència a Bar­ce­lona per fer el llançament dels seves nove­tats. És el cas de Sam­sung, que ha pre­sen­tat el Galaxy 5, o de What­sapp, que ha apro­fi­tat l'esde­ve­ni­ment per anun­ciar als seus usu­a­ris que en breu pas­sarà a ofe­rir un ser­vei gratuït de tru­ca­des de veu. I per si això fos poc, tot ple­gat ha pas­sat pocs dies després de la gran notícia de l'any: la com­pra de What­sapp per part de Face­book per l'astronòmica xifra de 19.000 mili­ons de dòlars. Calien més motius per con­ver­tir en esde­ve­ni­ment mun­dial la con­ferència pre­vista a Bar­ce­lona de Mark Zucker­berg, màxim exe­cu­tiu i fun­da­dor de Face­book?

Avui comen­cem a fer balanç d'una cita aco­tada en el temps, però Bar­ce­lona ha pas­sat a ser capi­tal del mòbil tot l'any. La fun­dació de la Mobile World Capi­tal està bol­cada a impul­sar tot tipus d'ini­ci­a­ti­ves vin­cu­la­des a la comu­ni­cació i a la mobi­li­tat. D'això se'n poden bene­fi­ciar les empre­ses del sec­tor, els nous empre­ne­dors i el con­junt de la ciu­ta­da­nia. Bar­ce­lona s'ha situat ja al cap­da­vant de tots els rànquings de smart cities.

Si tot ple­gat és una rea­li­tat és gràcies a una aposta deci­dida no exempta de risc. No va fal­tar qui va cri­ti­car que l'Ajun­ta­ment par­ti­cipés de forma deci­dida en una sub­hasta en la qual es va haver de fer front a com­pe­ti­dors tan difícils com eren Ams­ter­dam, Colònia, Milà, Munic i París. Per fer pos­si­ble l'orga­nit­zació del congrés, l'Ajun­ta­ment va posar d'acord Gene­ra­li­tat i Estat perquè fes­sin les apor­ta­ci­ons econòmiques necessàries. Més enllà de l'esde­ve­ni­ment pun­tual, ni que sigui cíclic, hi ha l'opor­tu­ni­tat i l'obli­gació d'apro­fi­tar aquest impuls perquè actuï de força centrífuga per tal que les empre­ses s'ins­tal·lin en el nos­tre entorn. La tra­dició indus­trial del nos­tre model econòmic també pot tenir i ha de tenir un lloc en aquest sec­tor. Ara que es comença a par­lar de la neces­si­tat d'allar­gar la fira més enllà del 2018 cal­dria tre­ba­llar per fer irre­fu­ta­ble l'argu­ment­que Bar­ce­lona s'ha con­ver­tit en el lloc natu­ral on s'ha de fer.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia