l'apunt

La tuneladora

Divuit anys després que s'inau­gurés l'alta velo­ci­tat entre Madrid i Sevi­lla, a les comar­ques giro­ni­nes encara estem en obres per cons­truir la línia entre Bar­ce­lona i Per­pinyà. Cert que aques­tes estan aca­ba­des o molt avançades en mol­tes parts del recor­re­gut, però encara que­den molts tre­balls –alguns dels quals cer­ta­ment monu­men­tals– per fer i aca­bar. Ahir, amb sis mesos de retard, va començar a exca­var-se la pri­mera part del túnel que ha de tra­ves­sar Girona. La ciu­tat fa temps que és en obres, unes obres que, a part d'obli­gar-nos a fer alguna volta de més amb el cotxe, de pro­vo­car soroll i pols, encara pas­sen prou bé. Ara comença una de les fases impor­tants. No només perquè la tune­la­dora es posa en marxa, sinó perquè també hi haurà molt més trànsit de cami­ons. I els trens? Quan arri­ba­ran els trens? Cer­ta­ment que hi ha algun ter­mini i que pot­ser el com­pli­ran, però fa tants anys que es van dient dates que, sabeu, encara tenim la por al cos que algun dia passi com a l'N-II, que alguna empresa faci pum i tot quedi atu­rat. Men­tre lla­vors no passi com al Car­mel....



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.