Opinió

De reüll

Una oportunitat per al paisatge

La Gene­ra­li­tat ha anun­ciat aquesta set­mana que vol inver­tir fins a 12 mili­ons d’euros en la pro­moció del turisme enològic i gas­tronòmic a Cata­lu­nya. Ho van anun­ciar el con­se­ller Tor­rent amb la direc­tora gene­ral de Turisme a les ins­tal·laci­ons de Juvé i Camps, a Sant Sadurní. La pro­posta és posi­tiva perquè per­metrà ini­ciar un camí cap a la deses­ta­ci­o­na­lit­zació amb un relat sòlid i donarà sen­tit a la trans­ver­sa­li­tat de la qual fa tants anys que es parla però que és difícil de pal­par.

La con­nexió entre el turisme eno­gas­tronòmic i el sec­tor pri­mari és clara: no hi ha vi sense vinya; no hi ha gas­tro­no­mia sense pro­duc­tes de pro­xi­mi­tat. I aquests són els dos pri­mers rep­tes de la llista. Però el turisme del vi va ínti­ma­ment lli­gat al pai­satge: no hi ha Tos­cana sense pai­satge. I l’objec­tiu de la Gene­ra­li­tat és acon­se­guir que Cata­lu­nya sigui el refe­rent del turisme del vi i la gas­tro­no­mia a Europa. Per tant, en els pròxims anys s’hau­ran de fer molts can­vis, començant per una orde­nació del ter­ri­tori que per­meti con­ser­var els espais sin­gu­lars i carac­terístics que per­me­ten garan­tir la pro­ducció de vins de gran qua­li­tat i l’ela­bo­ració de plats que puguin con­fi­gu­rar una gas­tro­no­mia de referència. Els turis­tes eno­gas­tronòmics gas­ten més, però segur que dema­nen en pro­porció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia