Opinió

Som 10 milions

Val més mirar endavant

Tots els grups polítics de Berga estan d’acord en la ubicació de l’estació de busos per primer cop en 30 anys

Per pri­mer cop en 30 anys, tots els grups polítics del ple de Berga s’han posat d’acord en l’estació d’auto­bu­sos. Fa mig any, Xavi Orcajo, mem­bre de la direc­tiva de l’Asso­ci­ació Comar­cal d’Empre­sa­ris, era lapi­dari davant el foc cre­uat i els trets al peu cons­tants de la classe política: “S’hau­rien de tan­car els 17 regi­dors en una sala i no sor­tir-ne fins que tin­guin un acord.” Doncs s’ho han pres al peu de la lle­tra. La set­mana pas­sada els por­ta­veus de la CUP, Junts, el PSC, Berga Grup Inde­pen­dent i ERC van com­parèixer junts per expli­car que han con­sen­suat alçar l’estació a la rasa dels Molins. Això sí, per arri­bar a l’entesa, caldrà fer una obra colos­sal a la zona i incor­po­rar-hi un nou vial que per­meti als auto­bu­sos arri­bar a l’estació sense pas­sar pel cen­tre de la ciu­tat. El temps (i el pro­jecte defi­ni­tiu) dirà si el vial és de doble sen­tit i, per tant, si també per­met als busos mar­xar per la via ràpida, sense pas­sar per algu­nes de les cos­te­lles viàries de la ciu­tat.

L’acord polític arriba després de tres dècades de cops de volant. Dolors Clo­tet, peri­o­dista al Ber­guedà durant més de trenta anys, recorda que a prin­ci­pis dels anys noranta ja va assis­tir a una roda de premsa on es par­lava de l’estació. La va con­vo­car el PP, que recla­mava fer-la d’una vegada, atès que ales­ho­res Berga ja era una de les poques capi­tals de comarca que no tenia una estació. Ara el grup encara s’ha reduït més, i Berga ja és la ter­cera capi­tal més gran del país sense aquesta infra­es­truc­tura. Al davant només hi té Mataró i Sant Feliu de Llo­bre­gat. En canvi, en aquests trenta anys Berga ha vist com capi­tals molt més peti­tes l’avançaven per la dreta sense ni tan sols mirar de reüll. Sol­sona, per exem­ple, va inau­gu­rar-la el 2 de febrer del 1994. La peri­o­dista Cathy Varela en par­lava al Nou Diari i, lle­gint-la ara, con­ti­nua donant titu­lars: l’estació de Sol­sona del 94 va cos­tar 50 mili­ons de pes­se­tes, és a dir, uns 300.000 euros actu­als. Tenia cinc anda­nes i havia de ser­vir per resol­dre els col·lapses que es produïen al muni­cipi. Al cap de 31 anys, Berga té clar on farà la seva estació i també sap del cert que la Gene­ra­li­tat haurà de pagar 4 mili­ons i mig per fer-la. A banda, l’Ajun­ta­ment haurà de gra­tar-se la but­xaca per sufra­gar el vial que ha fet de des­llo­ri­ga­dor per arri­bar al con­sens.

Diuen els Manel en una cançó que “va cos­tar Déu i ajuda arri­bar fins aquí”. Per enten­dre-ho i apli­car-ho a Berga, només cal pre­gun­tar al car­rer. Hores després de l’acord polític, l’asso­ci­ació de veïns de la zona on anirà l’estació va sor­tir al pas per asse­gu­rar que si el vial no és de doble sen­tit i si l’Ajun­ta­ment no s’oblida de fer pas­sar un car­rer entre les anda­nes, por­ta­ran el pro­jecte als tri­bu­nals. Fa uns mesos, el govern tenia l’opo­sició i l’asso­ci­ació de veïns de cul. Ara l’opo­sició s’hi posa bé, però al car­rer s’evi­den­cia que mai no plou a gust de tot­hom. I men­tre això passa, els polítics defen­sen que és el moment de mirar enda­vant. Val més. Perquè, en aquest cas, si mires enrere, és ine­vi­ta­ble no pas­sar ver­go­nya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia