Articles

Carpe diem

McQueen al Met

Sex & Scot­land. Va ser el 2006 quan Sarah Jes­sica Parker, de bra­cet amb Ale­xan­der McQueen, va acon­se­guir ser el cen­tre d'atenció de la gala amb què el museu metro­po­lità de Nova York inau­gura la seva fla­mant expo­sició anual dedi­cada al ves­tit. La imatge s'ho valia perquè tots dos van aparèixer lluint el kilt escocès de la terra del dis­se­nya­dor. Qui havia de dir a la pro­ta­go­nista de Sex & the city que cinc anys després tre­pit­ja­ria la mateixa catifa ver­me­lla ves­tida de McQueen perquè el que es pre­sen­tava a dins era una mos­tra home­natge al geni del cre­a­dor, que va morir de manera ines­pe­rada l'any pas­sat. “Aque­lla va ser una nit magnífica, jo l'ado­rava, tenia una ima­gi­nació pode­rosa i era un gran tímid”, recor­dava l'actriu.

McCart­ney gua­nya la par­tida. Segu­ra­ment s'hau­ria sen­tit inti­mi­dat en veure el gran nom­bre d'estre­lles que es van reu­nir per donar el tret de sor­tida a Savage beauty. Totes ana­ven de gala però curi­o­sa­ment molt poques (les fotos que hem triat) van arris­car-se amb la gosa­dia de McQueen. Penélope Cruz va optar per un negre Oscar de la Renta (que mar­cava les seves cor­bes sense l'estridència del que duia als Oscar) i mol­tes, com Renée Zellwe­ger (Caro­lina Her­rera), Diane Kru­ger (Jason Wu) o Gwy­neth Pal­trow van dei­xar clar que es por­ten els dis­senys ele­gants amb gran tall per lluir a gust una cama. Aquesta última ves­tia un model de la cre­a­dora més tri­ada de la nit, Ste­lla McCart­ney. Va con­fiar en ella fins i tot l'emba­ras­sada Kate Hud­son i una Rihanna de pun­tes negres mig des­pu­llada amb ganes de des­ta­car. Espec­ta­cu­lar la gra­nota dau­rada que va col·locar a Iman, el ves­tit grec en blau intens d'Eva Men­des i el refi­nat dis­seny ori­en­tal que va idear per a Madonna. Beyoncé va tor­nar a dis­fres­sar-se de gerro xinès (no podia ni cami­nar) i Demi Moore es va col·locar el bar­ret Phi­lip Tre­acy que li hau­ria agra­dat dur si hagués anat a la boda prin­ci­pesca de Gui­llem i Cate­rina, que recor­dem que va ser ves­tida per la suc­ces­sora de McQueen, Sarah Bur­ton.

100 peces i 70 acces­so­ris. La mos­tra per­met viat­jar pels 19 anys de car­rera d'un cre­a­dor hipnòtic, ori­gi­nal i exu­be­rant. Fas­ci­nat pel cos­tat fosc de l'estètica romàntica, McQueen ide­ava ves­tits fan­tas­magòrics, amb for­mes orgàniques i aires vic­to­ri­ans. Bar­re­java amor i hor­ror, deli­ris i ata­visme i el resul­tat era pura avant­guarda. En una decla­ració de prin­ci­pis molt bri­tish, aquest anti­monàrquic deia que s'havien de tren­car les regles per man­te­nir la tra­dició. Haurà som­ri­gut allà on sigui en veure la futura suc­ces­sora d'Eli­sa­bet II dur la seva eti­queta a l'altar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.