Opinió

Apunts

Restitució

No falla: si aquests dies lle­gei­xen els arti­cles i argu­men­ta­ris dels que defen­sen la recen­tra­lit­zació de l'Estat per allò d'estal­viar i evi­tar els fas­tos faraònics de les auto­no­mies, hi ha una com­petència que mai es des­cui­den: l'edu­cació.

Però una cosa és que cal­gui reor­de­nar l'edu­cació supe­rior, que no vol dir que s'hagin de tan­car uni­ver­si­tats, sinó més aviat fer una pla­ni­fi­cació dife­rent i tenint sem­pre en compte el parer de rec­tors, pro­fes­sors i estu­di­ants. I una altra de ben dife­rent és l'edu­cació obli­gatòria. Pot­ser també es pot raci­o­na­lit­zar, però no acabo de veure on seria l'estalvi si les com­petències les recu­perés l'Estat espa­nyol. I més ara, que s'estan ajus­tant les plan­ti­lles del pro­fes­so­rat al límit i que el nom­bre d'alum­nes per classe aug­menta. De manera que si tots els nos­tres mes­tres tor­nes­sin a estar sota el coman­da­ment exclu­siu del govern espa­nyol i no del de Cata­lu­nya, em poden dir de debò on esta­ria l'estalvi?

No, aquí s'ha de desem­mas­ca­rar tots aquests que ens volen ven­dre ide­o­lo­gia dis­fres­sada d'estalvi. Volen que l'Estat torni a ser l'únic com­pe­tent perquè així tin­drien les mans lliu­res per posar fi a qual­se­vol dis­crepància. A totes les esco­les de l'Estat ense­nya­rien les matei­xes matèries i des d'una òptica única. Si tal recen­tra­lit­zació dis­fres­sada de raci­o­na­li­tat econòmica es dugués a terme, ja es poden aco­mi­a­dar de l'escola en català i que els nos­tres infants cone­gues­sin la per­so­na­li­tat pròpia del seu país.

Perquè, òbvi­a­ment, en aquesta escola reu­ni­fi­cada, els pro­gra­mes del pen­sa­ment únic es farien des de Madrid.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.