Opinió

És l'hora

Espero que els membres de l'ANC i Òmnium es posin al davant dels comitès electorals locals de Junts pel Sí a fer campanya explicativa

Tenim un pacte democràtic per la rup­tura del que for­men part la bur­ge­sia no sub­al­terna i bona part de la classe mit­jana i tre­ba­lla­dora més crítiques amb l'statu quo. Aquest pacte ha pro­pi­ciat la llista Junts pel Sí que aglu­tina una bona repre­sen­tació de l'aliança de les for­ces del tre­ball i la cul­tura. Una anàlisi simi­lar i en els matei­xos ter­mes és el que uti­lit­zava el par­tit hegemònic de la tran­sició, el PSUC, del 1970-1979. Ara els qui se'n pre­te­nen suc­ces­sors estan des­pis­tats res­pecte al seu lle­gat històric. Res­pec­tem els elec­tors que volen el canvi fent mar­rada per Espa­nya (Pode­mos) i fins i tot, els cata­la­nis­tes de la por i als resig­nats segui­dors d'Iceta o Duran. El nos­tre ene­mic naci­o­nal i social és l'Estat oligàrquic i els par­tits que defen­sen la invo­lució democràtica. Ha arri­bat l'hora dels argu­ments. I n'hi ha una bona colla per votar sí amb la can­di­da­tura de Romeva. En pro­poso alguns d'econòmics. Què hi gua­nyem amb el procés i la inde­pendència?

1. Posi­ci­o­na­ment de marca. Cata­lu­nya surt en por­tada de tots els mit­jans de comu­ni­cació inter­na­ci­o­nals i exis­teix com a sub­jecte polític. Abans la marca no exis­tia. I la marca Espa­nya és una marca asso­ci­ada a democràcia de baixa qua­li­tat, cor­rupta i amb una eco­no­mia deca­dent.

2. Inno­vació dis­rup­tiva en la gover­nança. Es reclama que en una crisi estruc­tu­ral com la que vivim les empre­ses i els ciu­ta­dans es rein­ven­tin. I ha fet for­tuna el con­cepte d'inno­vació dis­rup­tiva. Crear un nou Estat és, en política, la inno­vació més dis­rup­tiva que es pot fer.

3. Explosió de cre­a­ti­vi­tat. La dimensió política de la inno­vació no és aïllada. Res­pon a una explosió gene­ral de cre­a­ti­vi­tat social. Tant pel que fa a la soci­e­tat civil que, aban­do­nada per l'Estat/Gene­ra­li­tat més que en qual­se­vol ter­ri­tori d'Europa i d'Espa­nya, està inven­tant noves for­mes de coo­pe­ració per abor­dar pro­blemàtiques per­so­nals o fami­li­ars. Com en el camp dels cre­a­dors artístics i lite­ra­ris, on noves for­na­des joves estan demos­trant una exu­berància cre­a­tiva que des­borda el migrat mer­cat català i l'hos­til mer­cat espa­nyol.

4. La inter­na­ci­o­na­lit­zació econòmica. L'hos­ti­li­tat crei­xent del mer­cat espa­nyol a les ofer­tes pro­ce­dents de Cata­lu­nya donen a la inter­na­ci­o­na­lit­zació un impuls suple­men­tari que ja ha fet que les xifres de negoci exte­rior superin les del mer­cat espa­nyol. L'èxit dels pro­fes­si­o­nals cata­lans a Sud-amèrica, per exem­ple, és un ante­ce­dent del paper deter­mi­nant que un even­tual Estat català tin­dria en el marc his­pa­no­a­me­ricà, que, en alguns seg­ments i en ter­mes rela­tius de PIB, ja lidera avui Cata­lu­nya.

5. La visi­bi­lit­zació inter­na­ci­o­nal de la ciència. Les dar­re­res dades de resul­tats de la ciència cata­lana con­fir­men, mal­grat les reta­lla­des, els alts nivells acon­se­guits que dis­solts en el magma burocràtic espa­nyol pas­sen des­a­per­ce­buts. El clúster científic català està situat en el lide­ratge del sud d'Europa, jun­ta­ment amb Suïssa i Israel. El procés cap a l'auto­cefàlia política farà aflo­rar noves ali­an­ces que esde­vin­dran en poc temps mul­ti­na­ci­o­nals lleu­ge­res de matriu cata­lana espe­ci­a­lit­za­des en eco­no­mia cre­a­tiva i verda

6. L'atrac­ti­vi­tat turística. El posi­ci­o­na­ment espec­ta­cu­lar de la marca Cata­lu­nya farà que l'èxit ja demos­trat de Bar­ce­lona garan­teixi la fide­lit­zació del turisme de qua­li­tat que tro­barà en tot el ter­ri­tori inte­rior (el 80%) verge turísti­ca­ment el dia­mant en brut que només calia polir des de l'auto­es­tima i l'aposta des­a­com­ple­xada per la iden­ti­tat.

Espero que els mem­bres de l'ANC i Òmnium es posin imme­di­a­ta­ment al davant dels comitès elec­to­rals locals de Junts pel Sí per arros­se­gar les bases d'ERC i CDC –no sem­pre ben avin­gu­des– i d'altres par­tits a fer cam­pa­nya expli­ca­tiva, amb aquests o altres argu­ments. Ara, la neu­tra­li­tat elec­to­ral del movi­ment és un llast.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia