Opinió

LA GALERIA

Infraestructures febles

Una vegada més es copsa que la sobirania plena no és un caprici dels catalans, sinó una necessitat vital

El 15 de desem­bre pas­sat a la mati­nada, a causa d'un intent de roba­tori de coure i un poste­rior incendi en unes ins­tal·laci­ons tècni­ques de senya­lit­zació –entre les esta­ci­ons de Mollet, Sant Fost i la Lla­gosta–, hi va haver unes incidències greus en el ser­vei fer­ro­vi­ari de les línies R2, R2 Nord, R8 i R11, amb retards molt impor­tants i deficiències en el ser­vei. Doncs bé, avui som 4 de gener del 2016 i encara patim les con­seqüències d'aque­lles incidències de fa tres set­ma­nes. S'han hagut de modi­fi­car els hora­ris i els trens de l'R11 (Bar­ce­lona-Sants Port­bou-Cer­vera) arri­ben tots, com a mínim, vint minuts més tard de l'horari. I el més greu de tot és que encara, a hores d'ara, no exis­teix cap pre­visió per saber quan es podrà nor­ma­lit­zar la situ­ació.

Aquest nou epi­sodi greu de Renfe/Adif aquesta vegada ha tin­gut lloc entre el Vallès Ori­en­tal i el Vallès Occi­den­tal, però a la nos­tra línia del tram gironí de l'R11 ens ha tor­nat a tocar el rebre. No hi ha dubte que la incidència posa de mani­fest, una i mil vega­des més, la debi­li­tat del tren con­ven­ci­o­nal, la feblesa d'una infra­es­truc­tura que ha de pro­veir uns ser­veis bàsics a la població de les comar­ques giro­ni­nes, i per extensió a tot Cata­lu­nya. De fet, es pot afir­mar, sense embuts, que això també forma part del paquet de espoli fis­cal que tant patim els cata­lans. Tenim unes infra­es­truc­tu­res mal­gir­ba­des i, a més, no hi ha man­te­ni­ment. I, encara, els repre­sen­tants de l'Estat impe­rial i espo­li­a­dor argu­men­ten que són els Mos­sos d'Esqua­dra els que no fan bé la seva feina. Tot ple­gat ens aporta més motius per voler ser inde­pen­dents. Una vegada més es copsa que la inde­pendència, la sobi­ra­nia plena, no és un caprici dels cata­lans, sinó una neces­si­tat vital. Però, tor­nant a l'estricta qüestió fer­roviària, no s'entén el poc man­te­ni­ment que es fa del tren con­ven­ci­o­nal, en relació amb el gran tren, el TAV. Que si un dia és la senya­lit­zació, un altre dia és la catenària. A més, gran part dels trens en cir­cu­lació són massa vells. Per altra banda, la infor­mació con­ti­nua essent molt defi­ci­ent; no s'actu­a­litza ade­qua­da­ment el web indi­cant la modi­fi­cació pro­vi­si­o­nal dels hora­ris. I no par­lem de les tari­fes. Com és pos­si­ble que, en el TAV, l'anada i la tor­nada tin­gui una reducció subs­tan­cial i, per con­tra, en el tren con­ven­ci­o­nal no exis­teixi. El 2016 sem­bla que es con­ge­la­ran les tari­fes, però per a un ser­vei bàsic i indis­pen­sa­ble com és el tren con­ven­ci­o­nal resul­ten massa cares.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia