Opinió

LA GALERIA

Cara i creu

Com que tampoc es tracta de veure l'ampolla mig buida, tothom confia que aquest any serà el de la remuntada

Una de freda i una de calenta. O la cara i la creu de la mateixa moneda. Aquests podrien ser alguns dels titu­lars del balanç de la tem­po­rada turística del 2015 a les comar­ques giro­ni­nes. La cara, els resul­tats que va pre­sen­tar dijous el Patro­nat de Turisme, que cons­tata un aug­ment del nom­bre de turis­tes que van visi­tar casa nos­tra. La creu, el balanç de l'aero­port de Girona, que l'any pas­sat va tocar fons amb els pit­jors resul­tats dels últims anys. Tant en un cas com en l'altre s'han con­fir­mat les pre­vi­si­ons ja que la recu­pe­ració econòmica per­me­tia con­fiar en una millora en les visi­tes, men­tre que la reta­llada de vols ja havia situat l'aero­port con­tra les cor­des i a punt del tan­ca­ment durant l'hivern. Però com que tam­poc no es tracta de veure l'ampo­lla mig buida, tot­hom con­fia que aquest any serà el de la remun­tada. I l'anunci que es va fer també dijous de nous vols a les ins­tal·laci­ons de Vilobí a par­tir de la pri­ma­vera, pot­ser sí que per­met ser opti­mis­tes. Una línia sueca ens con­nec­tarà amb set ciu­tats d'aquest país nòrdic, cobrint algu­nes de les rutes que va dei­xar la fins no fa gaire omni­pre­sent i pre­po­tent Rya­nair. Ja s'ha dit del dret i del revés que era molt perillós jugar-s'ho tot a una sola carta. Però ja ha pas­sat el temps de les lamen­ta­ci­ons i dels retrets per l'aposta que es va fer per la com­pa­nyia irlan­desa que ara ha pre­fe­rit ope­rar des del Prat. Cal tro­bar la manera de sor­tir d'aquest atzu­cac per evi­tar que l'aero­port de Girona torni a ofe­rir la imatge fan­tas­magòrica que ja ens pensàvem que havíem dei­xat enrere per sem­pre més. I encara que sem­bli que poden haver des­co­bert la sopa d'all, la fórmula que han tro­bat les ins­ti­tu­ci­ons és la diver­si­fi­cació. O sigui, no jugar-s'ho tot a una sola carta. De manera que, si no hi ha sor­pre­ses d'última hora, a par­tir de la pri­ma­vera als avi­ons que ater­ra­ran i s'enlai­ra­ran de la nova com­pa­nyia sueca, s'hi afe­gi­ran els anun­ci­ats temps enrere d'altres com­pa­nyies fins a arri­bar a un total de 41 rutes, la majo­ria encara de Rya­nair. És cert que serem lluny dels anys de bonança que van fer créixer les ins­tal·laci­ons com l'escuma, però amb bona feina i una mica de sort, per aquí podria començar l'espe­rada remun­tada. La mateixa que espera el Patro­nat de Turisme amb la seva aposta pel golf i, lògica­ment, la gas­tro­no­mia. Per alguna cosa tenim el millor res­tau­rant del món.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia