Opinió

opinió

Exigim mesures immediates

Cada cap de set­mana milers de con­duc­tors que­den atra­pats a la car­re­tera N-340, una de les vies amb més sinis­tra­li­tat de tot l'Estat. Però ni els acci­dents ni els embus­sos no sem­blen haver des­per­tat l'interès d'un govern de l'Estat que, no ho obli­dem, és qui té la res­pon­sa­bi­li­tat inver­sora en infra­es­truc­tu­res. La par­tida pres­su­postària per a l'N-340 aquest 2016, 150.000 euros, diu exac­ta­ment quin és el grau de pri­o­ri­tat que donen a una de les vies més tran­si­ta­des i que no ofe­reix cap altra alter­na­tiva que la del paga­ment.

Després d'anys de desídia per part del Minis­teri de Foment, no podem espe­rar més. No podem res­tar impas­si­bles men­tre les inver­si­ons d'un nou pres­su­post esta­tal, si és que hi ha govern per poder-lo con­fec­ci­o­nar, tor­nen a dei­xar de banda Cata­lu­nya. Men­tre les inver­si­ons no arri­ben, i és evi­dent que la cosa va per llarg, el ter­ri­tori ha deci­dit, hem deci­dit, dir prou. Exi­gim que el futur govern de Madrid apli­qui mesu­res pro­vi­si­o­nals i urgents perquè, cada dia que passa sense apli­car-les, els con­duc­tors assu­mei­xen un risc que va més enllà del que és intrínsec al fet de con­duir. L'alter­na­tiva, a curt ter­mini, és ben sim­ple i la tenen a l'abast: aixe­car peat­ges de l'AP-7 per a tots els trànsits, no només per als cami­ons –a hores d'ara no ens con­for­mem amb mit­ges tin­tes–. Només és qüestió de volun­tat política. De fet, sem­pre ho és.

Però, com a govern, no ens val només posar un pedaç. Per això, a banda de recla­mar –en espera, 200 dies després, de saber a qui hem de fer-ho exac­ta­ment–, hem començat a tre­ba­llar per defi­nir el model de mobi­li­tat que volem per a aquest país. Un model glo­bal de gestió de les vies d'alta capa­ci­tat que incor­pori un paga­ment per ús que sigui equi­ta­tiu, soli­dari i sos­te­ni­ble en el con­junt del ter­ri­tori.

Tro­bar solu­ci­ons als pro­ble­mes actu­als de l'N-340 no és només un com­promís, sinó també una obli­gació d'aquest govern que, jun­ta­ment amb els alcal­des del ter­ri­tori, ha deci­dit fer un front comú per exi­gir solu­ci­ons. I perquè tot ple­gat no quedi en el ter­reny de les bones inten­ci­ons i en un tall de car­re­tera simbòlic a l'arc de Berà, hem cons­tituït dos grups de tre­ball: l'un a les Ter­res de l'Ebre i l'altre al Camp de Tar­ra­gona. Ens com­pro­me­tem a fer un segui­ment exhaus­tiu de la res­posta que ens arribi des de Madrid i, a la vegada, a tre­ba­llar inten­sa­ment per defi­nir el model de car­re­te­res que volem per a la futura República Cata­lana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia