Política

El govern espanyol aprova les bonificacions pel desviament obligatori de camions de l’N-340 i l’N-240

La mesura entrarà en vigor en diumenge

Té com a objectiu evitar la sinistralitat

El Con­sell de Minis­tres ha apro­vat aquest diven­dres el reial decret que dona llum verd a les boni­fi­ca­ci­ons per treure el trànsit pesant dels trams ebrenc i pene­de­s­enc de l’N-340, així com de l’N-240 entre les Bor­ges Blan­ques i Mont­blanc. La minis­tra por­ta­veu del govern espa­nyol, Isa­bel Celaá, ha subrat­llat que l’exe­cu­tiu soci­a­lista ha “agi­lit­zat” la mesura atesa l’afec­tació que té la cir­cu­lació dels cami­ons per “les pobla­ci­ons rurals” i per “evi­tar la sinis­tra­li­tat”. Un cop enlles­tit aquest tràmit, la mesura entrarà en vigor diu­menge, l’endemà de la publi­cació del reial decret al BOE.

L’acord esta­bleix el des­vi­a­ment obli­ga­tori de cami­ons cap a l’AP-7 en els trams de l’N-340 de Peníscola i l’Hos­pi­ta­let de l’Infant, així com entre Alta­fu­lla i Vila­franca Sud. En el cas de l’N-240 entre les Bor­ges Blan­ques i Mont­blanc, els vehi­cles hau­ran de cir­cu­lar obli­gatòria­ment per l’AP-2.

Les boni­fi­ca­ci­ons pre­vis­tes són d’un 42,53% en el cas dels cami­ons en trànsit i del 50% en els que facin tra­jec­tes interns. En el cas de l’N-240, les boni­fi­ca­ci­ons s’este­nen entre els acces­sos de l’AP-2 de les Bor­ges Blan­ques i el Pla de Santa Maria.

En paral·lel, el govern espa­nyol també pre­veu exi­mir dels peat­ges els vehi­cles lleu­gers que facin el mateix tra­jecte d’anada i tor­nada en el tram comprès entre Alca­nar i Vila­franca Sud en un període de 24 hores.

La mesura afec­tarà, tant en els trams de l’AP-7 com de l’AP-2, els vehi­cles pesants de qua­tre eixos o més. En el cas dels tra­jec­tes interns, boni­fi­cats amb el 50%, els con­duc­tors hau­ran de dis­po­sar d’un sis­tema de peatge dinàmic o tele­pe­atge (Via T) per poder-se’n bene­fi­ciar.

També hau­ran de dis­po­sar d’aquests dis­po­si­tius els con­duc­tors que de vehi­cles lleu­gers per acon­se­guir l’exempció, que només s’apli­carà a aquells que efectuïn exac­ta­ment els tra­jec­tes d’anada i tor­nada -mateixa entrada i sor­tida- en el tram entre Alca­nar i Vila­franca Sud.

Com­pen­sació a les con­ces­sionàries

El decret pre­veu que l’estat espa­nyol es farà càrrec de com­pen­sar les con­ces­sionàries de les auto­pis­tes: Aumar en el cas del tram ebrenc de l’AP-7 i Acesa en el cas del tram pene­de­s­enc i l’AP-2, totes dues per­ta­nyents al grup Aber­tis. La pre­visió màxima de des­pesa fins a l’any 2021 supera els 41 mili­ons d’euros. Per aquest 2018, Foment pre­veu des­ti­nar, d’entrada, 1,18 mili­ons d’euros; i 14,76 mili­ons el pròxim 2019; 12,73 mili­ons el 2020 i 11,46 mili­ons el 2021.

La duració d’aquest sis­tema de des­comp­tes s’estendrà des de l’entrada en vigor del Reial Decret fins al ven­ci­ment de la con­cessió d’auto­pis­tes. En el tram de l’AP-7 entre Tar­ra­gona i La Jon­quera i en el tram Mont­meló-El Papiol la con­cessió acaba el 31 d’agost del 2021; al tram Ala­cant-Tar­ra­gona fina­litza el 31 de desem­bre del 2019, i al tram de l’AP-2 Sara­gossa-Medi­ter­rani venç el 31 d’agost del 2021.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia