Política

Romeva alerta que votar el PSC és votar Magdalena Álvarez

Assegura que ICV és la "garantia" d'una mobilitat basada en el ferrocarril i el transport públic

El can­di­dat a les elec­ci­ons euro­pees d'ICV-EUiA, Raül Romeva, ha aler­tat aquest diven­dres els cata­lans que votar la llista euro­pea del PSC-PSOE és votar l'exmi­nis­tra de Foment Mag­da­lena Álva­rez, de qui ha recor­dat la seva "nefasta icaòtica" gestió de Roda­lies a Bar­ce­lona.

En un acte a l'estació de Renfe de Molins de Rei i acom­pa­nyat pel secre­tari gene­ral d'ICV, Joan Her­rera, Romeva ha remar­cat que la seva for­mació és "la garan­tia d'una mobi­li­tat basada en el fer­ro­car­ril i el trans­port públic", i ha con­tra­po­sat el seu model al dels soci­a­lis­tes i al de la dreta euro­pea, segons que informa un comu­ni­cat d'ICV-EUiA.

L'euro­can­di­dat ha remar­cat que el PSOE es troba en una dis­jun­tiva: "O es creu en el fer­ro­car­ril, o es porta Mag­da­lena Álva­rez a les llis­tes, les dues coses a la vegada no són pos­si­ble", ha adver­tit Romeva després de recor­dar que el Par­la­ment va repro­var la gestió de l'exmi­nis­tra, que ocupa el número 3 de les llis­tes del PSOE.

Res­pecte a les polítiques de la dreta euro­pea en matèria d'infra­es­truc­tu­res, Romeva ha cri­ti­cat el seu model "antic, con­ta­mi­nant i ine­fi­ci­ent, basat exclu­si­va­ment en l'asfalt".

Per l'euro­di­pu­tat, el model a seguir ha de ser el de Suècia, que compta amb més de 1.225 km de fer­ro­car­ril per cada milió d'habi­tants pels 240 que dis­posa Cata­lu­nya.

D'una altra banda, Romeva s'ha com­promès a impul­sar des del Par­la­ment Euro­peu el Lli­bre Blanc Euro­peu de la Mobi­li­tat Urbana per arti­cu­lar totes les polítiques de suport a la mobi­li­tat urbana sos­te­ni­ble a les ciu­tats euro­pees.

De la seva banda, Joan Her­rera s'ha mos­trat en la mateixa línia que Romeva, en rei­te­rar que Mag­da­lena Álva­rez és "res­pon­sa­ble i pro­ta­go­nista del col·lapse de Roda­lies a Bar­ce­lona".

Her­rera ha dema­nat el vot per a ICV-EUiA el pròxim dia 7 de juny perquè són "el vot a favor del tren de pro­xi­mi­tat" i perquè és "l'esquerra com­pro­mesa amb el trans­port públic".

A més, el diri­gent eco­so­ci­a­lista ha cri­ti­cat el Pla de Roda­lies del minis­teri de Foment 2008-2015 per inver­tir menys a Bar­ce­lona que a Madrid, que tindrà una inversió de 66 km en cua­dru­pli­cació de vies pels 0 km de la ciu­tat com­tal.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.